A 21. századi képességek fejlesztése
vita-, történetmesélő és kommunikatív társasjátékok alkalmazásával a tanórákon
LETÖLTHETŐ KURZUSLEÍRÁS
A résztvevők tanulóközpontú, innovatív, kooperatív, játékos feladatokat ismernek meg és próbálnak ki. Megvitatják a játékok oktatási felhasználásának lehetőségeit, korlátait. Feltárják, hogy a tanórai játékok során hogyan kapcsolódnak össze az ismeretek és a kompetenciák, hogyan járulnak hozzá a játékok a tanulók tudásának elmélyítéséhez és megszilárdításához. A tanfolyam során főleg kártyajátékok állnak a középpontban. A képzés saját élményen alapul, és épít a résztvevők kreativitására, ötleteire, tapasztalataira. Igényeiket figyelembe véve, gyakorlatias módszerekkel támogatja őket saját oktatójátékuk megtervezésében vagy megalkotásában.
A kurzus tartalma:
A résztvevők interaktívan dolgozzák fel a 21. századi képességek és a digitalis polgárság kompetenciaterületeinek összetevőit. Nagy hangsúlyt kapnak – többek között pl. - az online zaklatás megelőzésével kapcsolatos ismeretek. A résztvevők megismernek, kipróbálnak számos vita-, történetmesélő és kommunikatív játékot. Megvitatják a bemutatott játékok oktatási felhasználásának lehetőségeit, a lehetséges didaktikai funkciókat, megosztják ezzel kapcsolatos saját tapasztalataikat és ötleteiket. A képzés általában véve saját élményen alapuló, reflektív módszereket alkalmaz, középpontban áll a kritikus és problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, a kommunikáció. A résztvevők megismernek és kipróbálnak olyan online eszközöket, amelyek a játékos feladatok lebonyolítását támogatják, kiegészítik és bővítik, majd értékelik azok használhatóságát, felhasználásának módját, lehetőségeit, korlátait.
A képzés befejezéseként a résztvevők kreativitásából és ötleteiből kiindulva megalkotnak, újragondolnak, adaptálnak egy-egy szabadon kiválasztott játékot, az általuk meghatározott tantervi témához, illetve választhatóan kidolgoznak egy projektötletet. Magukkal vihetnek egy mappát, amely tartalmaz néhány kipróbált játék tanórai felhasználásához szükséges, segédeszközöket: játékleírást, kellékeket, kártyákat, játéktervező sablont stb.
A képzés célja, célkitűzései:
A résztvevők:
- ismerjék a 21. századi kompetenciákat, a digitális polgárság kompetenciaterületeit.
- ismerjenek meg több kommunikatív, történetmesélő és vitajátékot.
- ismerjék meg a tanórai játékos feladatok lebonyolításának eljárásait.
- ismerjék és vitassák meg a megváltozó tanári szerepek jellemzőit. Próbáljanak ki különböző helyzeteket ennek megfelelően.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők:
- ismerik a 21. századi képességeket és digitális polgárság kompetenciaterületeit
- képesek az egyes játékok felhasználásának lehetőségeit értékelni, azokat a tantárgyuk és a tanított korosztály szempontjából adaptálni.
- képesek a tantervi követelményeknek megfelelő oktatójátékok megválasztására, néhány kiválasztott társasjáték oktatási célú adaptálására.
- Legyenek képesek a diákcsoportok számára egyszerűbb oktatójátékok tervezésére irányuló projekteket lebonyolítani.
Célcsoport:
Idegen nyelv, történelem, földrajz, magyar nyelv és irodalom szakos általános és középiskolai tanárok, osztályfőnökök, napközis nevelők
A kurzus vezető trénere: Szabó Márta Mária
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2025. július 20-26.
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.
Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal