Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal

vita-, történetmesélő és kommunikatív társasjátékok alkalmazásával a tanórákon

Kép a weboldalra SZMM

 

 

LETÖLTHETŐ KURZUSLEÍRÁS

A résztvevők tanulóközpontú, innovatív, kooperatív, játékos feladatokat ismernek meg és próbálnak ki. Megvitatják a játékok oktatási felhasználásának lehetőségeit, korlátait. Feltárják, hogy a tanórai játékok során hogyan kapcsolódnak össze az ismeretek és a kompetenciák, hogyan járulnak hozzá a játékok a tanulók tudásának elmélyítéséhez és megszilárdításához. A tanfolyam során főleg kártyajátékok állnak a középpontban. A képzés saját élményen alapul, és épít a résztvevők kreativitására, ötleteire, tapasztalataira. Igényeiket figyelembe véve, gyakorlatias módszerekkel támogatja őket saját oktatójátékuk megtervezésében vagy megalkotásában.

 

A kurzus tartalma:

A résztvevők interaktívan dolgozzák fel a 21. századi képességek és a digitalis polgárság kompetenciaterületeinek összetevőit. Nagy hangsúlyt kapnak – többek között pl. -  az online zaklatás megelőzésével kapcsolatos ismeretek. A résztvevők megismernek, kipróbálnak számos vita-, történetmesélő és kommunikatív játékot. Megvitatják a bemutatott játékok oktatási felhasználásának lehetőségeit, a lehetséges didaktikai funkciókat, megosztják ezzel kapcsolatos saját tapasztalataikat és ötleteiket. A képzés általában véve  saját élményen alapuló, reflektív módszereket alkalmaz, középpontban áll a kritikus és problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, a kommunikáció.  A résztvevők megismernek és kipróbálnak olyan online eszközöket, amelyek a játékos feladatok lebonyolítását támogatják, kiegészítik és bővítik, majd értékelik azok használhatóságát, felhasználásának módját, lehetőségeit, korlátait. 

A képzés befejezéseként a résztvevők kreativitásából és ötleteiből kiindulva megalkotnak, újragondolnak, adaptálnak egy-egy szabadon kiválasztott játékot, az általuk meghatározott tantervi témához, illetve választhatóan kidolgoznak egy projektötletet. Magukkal vihetnek egy mappát, amely tartalmaz néhány kipróbált játék tanórai felhasználásához szükséges, segédeszközöket: játékleírást, kellékeket, kártyákat, játéktervező sablont stb.

A képzés célja, célkitűzései:

A résztvevők:

  • ismerjék a 21. századi kompetenciákat, a digitális polgárság kompetenciaterületeit.
  • ismerjenek meg több kommunikatív, történetmesélő és vitajátékot.
  • ismerjék meg a tanórai játékos feladatok lebonyolításának eljárásait.
  • ismerjék és vitassák meg a megváltozó tanári szerepek jellemzőit. Próbáljanak ki különböző helyzeteket ennek megfelelően.

 

Várható tanulási eredmények: 

A résztvevők:

 

  • ismerik a 21. századi képességeket és digitális polgárság kompetenciaterületeit
  • képesek az egyes játékok felhasználásának lehetőségeit értékelni, azokat a tantárgyuk és a tanított korosztály szempontjából adaptálni.
  • képesek a tantervi követelményeknek megfelelő oktatójátékok megválasztására, néhány kiválasztott társasjáték oktatási célú adaptálására.
  • Legyenek képesek a diákcsoportok számára egyszerűbb oktatójátékok tervezésére irányuló projekteket lebonyolítani.

Célcsoport:

Idegen nyelv, történelem, földrajz, magyar nyelv és irodalom szakos általános és középiskolai tanárok, osztályfőnökök, napközis nevelők

A kurzus vezető trénere: Szabó Márta Mária

A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)

A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2  nyelvtudás szükséges

A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország

A kurzus időpontja: 2025. július 20-26.

A kurzus díja: 595 EUR

A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.

Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.