Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal

péntek, 09 szeptember 2022 18:50

English Language Practice and Using ICT in the Classroom - diákprojekt

Indul a kaland Indul a kaland diákok

2022 szeptember 9. és 19. között a Boronkay tizennégy tanulója egy máltai utazáson vett részt az Erasmus+ program keretében.

Tizennégy fős csoportunk és két kísérő tanárunk – Gyombolai Ferenc tanár úr és Gyombolainé Cserny Zsuzsanna tanárnő – szeptember 9-én délután indult a budapesti repülőtérről Máltára. Két óra repülés után érkeztünk meg a szigetre, ahol leszállás után azonnal megcsapott minket a forró, párás, mediterrán levegő. A reptérről egyenesen a szállásadó családokhoz utaztunk. A körükben eltöltött tíz nap alatt lehetőségünk volt jól megismerni a máltai embereket, kultúrájukat, szokásaikat, és gyakorolhattuk az angol nyelvet. Vendéglátóink sokat segítettek nekünk: tanácsokkal láttak el a helyi közlekedéssel kapcsolatban, és elmondták, milyen nevezetességeket érdemes megnézni.

A hétvégéket kirándulással töltöttük. 10-én, szombaton Málta három legismertebb strandjára mentünk el. Az időjárás tökéletes volt a fürdőzéshez. Vasárnap Vallettába, Málta fővárosába látogattunk. Ebben a tengerparti városban sok történelmi emléket és gyönyörű épületet csodálhattunk meg.

Hétfőtől péntekig, kora délutánonként angol nyelvű projektmunkában vettünk részt. Itt sok újat tanultunk a digitális világról, fejlesztettük az angol nyelvtudásunkat, különösen a digitális eszközökkel, informatikával kapcsolatos angol szókincsünket. Csoportban dolgoztunk, ezért sokat kellett egymással angolul kommunikálnunk.

Hétköznap délelőtt és a projektmunka után, késő délután volt időnk megnézni Málta egyéb nevezetességeit. Ellátogattunk a Chinese Garden-be és a San Alton’s Garden-be, ahol sok, a magyar szem számára különleges növény található. Voltunk egy műhelyben, ahol kézzel készítettek színes üvegékszereket és üveg dísztárgyakat. Elutaztunk Mdinába, amely egy hangulatos máltai város, középkori emlékekkel. Megkóstoltuk a jellegzetes máltai péksüteményt, a pastizzit. Angol nyelvű idegenvezetőnknek köszönhetően sok érdekességet megtudtunk Málta történelméről.

Szeptember 17-én, szombaton komppal átmentünk Gozo szigetére, ahol ellátogattunk a sziget fővárosába, Victoriába. 18-án, vasárnap Marsaxlokk halászfaluba utaztunk. Megcsodáltuk Málta természeti szépségeit: a gyönyörű homokos és sziklás tengerpartokat.

Szeptember 19-én a csoportunk sok új élménnyel gazdagodva ért haza, Magyarországra. Mindegyikünknek nagyon tetszett Málta, és ez a tíz nap, melyet ott töltöttünk. Sok újat tanultunk, új tapasztalatokat szereztünk, új emberekkel, szokásokkal ismerkedtünk meg, ezalatt csapatunk egy nagyszerű közösséggé kovácsolódott.