Egyéb nyelvterület (324)
Beszámoló
2023. augusztus elején asszertív kommunikációs Erasmus+ képzésen vettem részt Rovinjban. A program végig átgondoltan és jól szervezetten zajlott. Egyből az első napon egy oldott hangulatú közös vacsorát szerveztek nekünk, ami segítette az ismerkedést a többi résztvevővel.
Olyan sokan érdeklődtünk a téma iránt, hogy két csoport indult, jómagam a délutániba kerültem. Így lehetőségem volt délelőttönként sétálgatni a gyönyörű óvárosban, egyszer-egyszer még a fürdőzés is belefért az időbe. A tanfolyamot Szász Ramóna vezette, aki felkészültségével és kedves, közvetlen személyiségével igazi csapattá kovácsolta a csoportrésztvevőket. Szívet melengető élmény volt napról napra közösen haladni egy önismereti úton, aminek a végén arra jutottam, hogy ezt a témát érdemes tovább boncolgatnom, tanulmányoznom, és ami a legfontosabb, naponta gyakorolnom.
Az egyéb választható programok közül én az esti delfin szafari mellett döntöttem, ami remek választásnak bizonyult, és valóban rengeteg delfin bukkant fel a sétahajózás során, ami mint kiderült, nincs mindig így.
Az időjárás sajnos keresztbe húzta a képzés zárására tervezett egész napos hajókirándulást. Helyette a szervezők összevonták a délelőtti és a délutáni asszertív kommunikációs csoportok résztvevőit, aminek interaktív csapatépítés lett a vége, sok nevetéssel és játékkal.
Hálás vagyok a lehetőségért, hogy részt vehettem ezen az Erasmus+ mobilitáson. Profi csapat állt a program mögött, mind szervezői, mind oktatói oldalról. A mindennapi munkám során hasznos ismereteket szereztem, amit törekszem gyakorolni, kommunikációban a hozzáállásomat asszertívan megjeleníteni. Köszönet mindezért a képzést szervező JUTAKI Bt-nek, és a mobilitást vezető Szász Ramónának.
Beszámoló
2023. augusztus elején asszertív kommunikációs Erasmus+ képzésen vettem részt Rovinjban. A program végig átgondoltan és jól szervezetten zajlott. Egyből az első napon egy oldott hangulatú közös vacsorát szerveztek nekünk, ami segítette az ismerkedést a többi résztvevővel.
Olyan sokan érdeklődtünk a téma iránt, hogy két csoport indult, jómagam a délutániba kerültem. Így lehetőségem volt délelőttönként sétálgatni a gyönyörű óvárosban, egyszer-egyszer még a fürdőzés is belefért az időbe. A tanfolyamot Szász Ramóna vezette, aki felkészültségével és kedves, közvetlen személyiségével igazi csapattá kovácsolta a csoportrésztvevőket. Szívet melengető élmény volt napról napra közösen haladni egy önismereti úton, aminek a végén arra jutottam, hogy ezt a témát érdemes tovább boncolgatnom, tanulmányoznom, és ami a legfontosabb, naponta gyakorolnom.
Az egyéb választható programok közül én az esti delfin szafari mellett döntöttem, ami remek választásnak bizonyult, és valóban rengeteg delfin bukkant fel a sétahajózás során, ami mint kiderült, nincs mindig így.
Az időjárás sajnos keresztbe húzta a képzés zárására tervezett egész napos hajókirándulást. Helyette a szervezők összevonták a délelőtti és a délutáni asszertív kommunikációs csoportok résztvevőit, aminek interaktív csapatépítés lett a vége, sok nevetéssel és játékkal.
Hálás vagyok a lehetőségért, hogy részt vehettem ezen az Erasmus+ mobilitáson. Profi csapat állt a program mögött, mind szervezői, mind oktatói oldalról. A mindennapi munkám során hasznos ismereteket szereztem, amit törekszem gyakorolni, kommunikációban a hozzáállásomat asszertívan megjeleníteni. Köszönet mindezért a képzést szervező JUTAKI Bt-nek, és a mobilitást vezető Szász Ramónának.
Beszámoló
Készítette: Mácsainé Szalai Tünde
Képzés címe: Engedd, hogy csináljam! – Matematika módszertan kisiskolásokkal foglalkozó tanítóknak, nevelőknek, segítő szakembereknek 1-2. osztály – Angol nyelvtanfolyammal kiegészítve
Képzés trénere: Oravecz Márta
Képzés időpontja: 2023.07.16-29.
Képzés helyszíne: Horvátország, Rovinj
A tanfolyam előtti napon az ismerkedés egy helyi étteremben elfogyasztott vacsora mellett kezdődött.
A matematika továbbképzésen megismerkedtünk egy olyan matematika-tanítási módszerrel, ami eredetileg Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevéhez fűződik. Oravecz Márta a főiskolán találkozott ezzel a módszerrel, és pályája során ezt a szemléletet vitte tovább. Rengeteg bemutató órát tartott, akkreditált tanfolyamot vezetett, és a tankönyvírásba is bekapcsolódott. Jelenleg a NAT 2020-as Építsük fel! tankönyvcsalád kapcsolódik ehhez a módszerhez. A módszer lényege a valóságon alapuló konkrét cselekvő tapasztalatszerzés gazdag eszközhasználattal a fogalomalakításhoz és a gondolkodási folyamatokhoz.
Oravecz Márta most is tele van energiával, lelkesedéssel és kreatív ötletekkel. Hiteles és példaértékű személyiség.
Az angol órákat egy helyi nyelvtanár tartotta, akivel kizárólag angol nyelven tudtunk kommunikálni. Itt lehetőséget kaptunk rá, hogy fejlesszük a szóbeli és írásbeli kommunikációs képességünket, illetve az olvasás és a hallás utáni szövegértésünket. Az utolsó napon városnézésre mentünk angol nyelvű idegenvezetéssel. Utána egy kvízversenyben mérhettük össze csoportmunkában a tudásunkat. A nyelvtudásomat a vásárlások során is jól tudtam hasznosítani.
Kiegészítő programként részt vettünk egy csodálatos hajóúton, ahol más külföldiekkel együtt utaztunk. Az érdeklődők egyéb fakultatív kirándulásokon is felfedezhették a környéket, szintén angol nyelvű idegenvezetés mellett.
Nagyon értékesnek gondolom, hogy megismerkedhettünk más tanítókkal, és kicserélhettük a tapasztalatainkat. A szakmai fejlődés mellett azonban bőven jutott idő a strandolásra és egyéb kikapcsolódásra is.
Köszönöm a főszervezőnek, Véghné Juhász Krisztinának és minden segítőnek, hogy részese lehettem ennek a tartalmas programnak.
Asszertív kommunikáció tréning Rovonjban
Írta: Budácsik Éva BeatrixIdén először vettem részt az Erasmus+ programon. Egy hetet töltöttem Rovinjban asszertív kommunikáció tréningen.
A képzés szervezője a Jutaki Bt, a mobilitás vezetője Szász Ramóna volt. A szervezés és a lebonyolítás is remek volt, sokat tanultam, nagyon jól éreztem magam.
Az első ismerkedős foglalkozás után, minden nap a délutáni csoportban tanultam, ahol nagyszerű kollegákat ismerhettem meg!
Izgalmas belső utazáson vehettünk részt a kurzuson.Saját, megélt konfliktusainkon keresztül próbáltuk kibogozni belső mozgatórugóinkat, valamint, hogy mennyire hatékonyan tudjuk kifejezni magunkat. Trénerünk többször is kitért arra, hogy az asszertív kommunikáció – és az élet minden területe – megkívánja az önismeretet és tudatosságot, ezekkel kapcsolatban is gyakorlati feladatokat végeztünk. Foglalkoztunk az önazonossággal, és az aktív hallgatással is.
Rengeteg lehetőségünk volt arra, hogy csapatban dolgozzunk, és megvitassunk problémákat. A „belső utazások” során igazán magunkba nézhettünk, illetve az egyes helyzetekre más szemmel tekinthettünk. Persze mindez oldott légkörben zajlott.
Az utolsó napon sajnos nagyon rossz idő volt, így a tervezett kirándulás helyett tantermi gyakorlatokon vettünk részt. Bár szomorúak voltunk, hogy a hajókázás elmaradt, de nagyon jó kommunikációs, önismereti, csapatépítő játékokat játszottunk, melyeket mindennapi munkám során is hasznosítani tudok. Ez az alkalom jó volt arra is, hogy a másik asszertív komminikáció csoport tagjaival is megismerkedjünk.
A képzés fantasztikus volt, a szervező csapat is igazán profin és segítőkészen viszonyult hozzánk!
Természetesen a tanulás mellett bejártuk a várost, hajókiránduláson is voltunk. Nagy szerencsénk volt, delfinek sokaságát láttuk! A tengerpart és a város szépsége elvarázsolt, feltöltött energiával! Az óvárosi részben laktunk a kolléganőmmel egy csodálatos szálláson, így számtalanszor végig sétálhattunk az ódon falak között. Több éttermet kipróbáltunk, és persze a tengerparton is eltöltöttünk jó néhány órácskát.
A kurzus témája már régóta érdekelt, így nagyon örültem ennek a lehetőségnek. Egy hét ugyan nagyon kevés volt, de egy-egy dologra sikerült ráfókuszálni, így már a mindennapi életben érzem a képzés hatását, másként tekintek bizonyos kommunikációs helyzetekre. Persze semmiképpen nem érzem magam profinak, de remélem, hogy iskolai helyzetekben is pozitív tapasztalataim lesznek majd.
Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák
Írta: Bölcs-Fedák KatalinÚTINAPLÓ – avagy Bölcs-Fedák Katalin beszámolója
Rovinj, 2023. 07.15. – 23.
Erasmus+ pályázaton nyert iskolánk egyhetes, magyar nyelvű továbbképzéseket. Ennek keretében utazhattam én is a horvátországi Rovinjba; „Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák” elnevezésű kurzusra.
Az út időben igen hosszú volt; közel 12 órán át tartott a sok horvát autópálya-kapu miatti torlódások következtében. De azért 15-én délután 4-re csak odaértünk! Rovinj egy igazán szép kisváros; rendezett házak, utcák, szépen rendben tartott kertek és közterületek sokaságával találkozhatunk. Megérkezve a szállásra a kipakolás után elindultunk felfedezni a környéket: mit hol találhatunk, és persze hol van a képzésünk helyszíne.
2023.07.16. vasárnap:
A regisztrációt követően egy órás ismerkedés kezdődött mind az oktatóval, mind a résztvevőkkel, és persze a teremmel, amiben a képzés egy héten át tart majd. A sok ismeretlen kíváncsian nézegette egymást, nyitottan állt mindenki az elkövetkezendő héthez. Este – folytatva az ismerkedést – egy közös vacsorán vettünk részt.
2023.07.17. hétfő:
Hamar kiderült, hogy a légkondi nem működik megfelelően a termünkben, ugyanis olyan meleg volt bent, mint a légkondicionálóval nem rendelkező folyosón. Így egész nap szakadt rólunk a víz, legyezgettük magunkat. De azért lelkesen vetettük bele magunkat az ismerkedős játékokba; találtunk magunknak keresztnevünkkel alliteráló vezetéknevet, és így hamar megtanultuk a csoport tagjainak nevét. Kis csoportokban együttműködést segítő játékokat játszottunk, ezzel is megismerve az éppen aktuális csapattársakat, illetve azok személyiségét.
2023.07.18. kedd:
A kinti hőség miatt a terem kezd elviselhetetlen hőmérsékletű lenni. Komoly erőfeszítést igényel a foglakozásokon való odafigyelés, koncentráció. Pedig nagyon jó játékokat tanultunk! Mindenki nagy kedvence volt a gombolyag-játék, amit nagyon sok féleképpen lehet játszani, ezzel igen jól beépíthető bármely tantárgy foglakozásai közé. A nap második felében izgalmas, „rémes” játékokat követően feszültséglevezető, agressziókezelő játékkal, a kínai harccal lett igazán teljes a keddi nap. E napon is sokat tanultunk egymástól és egymásról is.
2023.07.19 szerda:
Végre kaptunk egy másik termet, amiben működik a légkondicionáló, ezért teljes mértékben koncentrálhattunk a feladatokra, játékokra. Ez meg is látszott a csapaton!
Ezen a napon a papírlapé, illetve a rajzolásé volt a főszerep; együttműködés és társismeret, valamint persze csapatépítés volt szerdán a középpontban. Minden játékot nagyon élveztünk, szívesen gondolok vissza én például a robotos játékokra, vagy a hógolyó-csatára éppúgy, mint a képregény rajzolóra.
2023.07.20. csütörtök:
Ezen a napon rengeteg mozgásos feladattal találkoztunk, sokat nevettünk, és inspirálódtunk. Közben a csoport immár csapattá kovácsolódott, egyre jobban megismertük egymást, és egyre jobban ment az együttműködés is. A kártyás játékokkal mély érzések, gondolatok láttak napvilágot, a papírtorony építésnél az egyéni ötletek és az együttműködés kettősségével találkozhattunk, míg a mozgásos feladatok a csapatépítésen túl a jókedvünket is növelték. Sok tapasztalattal gazdagodtunk.
2023.07.21. péntek:
Eljött az utolsó „tanítási nap”. A csapat, mint egy összeszokott osztály volt már jelen, aki sajnálja, hogy véget ér a kaland… Erre jó példa az üzenet-áradat, amelyet a nap végén egymásnak írtunk mindössze száz szó felhasználásával.
Ezen a napon sokat improvizáltunk. Érdekes volt látni, hogy a véletlenszerűen összekerült párok mennyire egy hullámhosszon vannak már; szinte egymás gondolatait folytatták! Persze pénteken is volt izgalmas mozgásos játék két labdával, mely az együttműködést hivatott szolgálni.
Összességében egy nagyon jó képzésen vettem/vehettünk részt. Sok mindent tudok majd a tanítási mindennapokban használni, így igen hasznosnak bizonyult ezen a téren a képzés, de szemléletformáló játékai, helyzetei révén a hozzáállásom, gondolataim is átalakultak, aminek szintén nagy hasznát veszem majd a jövőben. Jó volt a csapattagokkal a sok beszélgetés, tapasztalatcsere, jó baráti viszonyok is kialakultak. Jó volt megismerni a nemzetközi viszonyokat is, és megosztani egymással a tudásunkat.
2023.07.22 szombat:
A képzés zárásaként egy közös hajókirándulással búcsúztunk a csapattól, az oktatónktól, illetve a szervezőktől. Vrsarba látogattunk el, megnézhettük a csodás kis városkát, aztán a közeli fjordba hajóztunk, ahol a tengerben fürödtünk, és még delfint is láthattunk. Végül még a vihar előtt visszaértünk Rovinjba, ahol a búcsúé volt a főszerep.
2023.07.23. vasárnap:
A képzésnek vége, már csak a hazautazás van hátra! Ismét nagyon hosszúra sikerült; kb 10 órát töltöttünk az autóban ülve. De szerencsésen megérkeztünk igen fáradtan, azonban élményekkel teli!
Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák
Írta: Bölcs-Fedák KatalinÚTINAPLÓ – avagy Bölcs-Fedák Katalin beszámolója
Rovinj, 2023. 07.15. – 23.
Erasmus+ pályázaton nyert iskolánk egyhetes, magyar nyelvű továbbképzéseket. Ennek keretében utazhattam én is a horvátországi Rovinjba; „Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák” elnevezésű kurzusra.
Az út időben igen hosszú volt; közel 12 órán át tartott a sok horvát autópálya-kapu miatti torlódások következtében. De azért 15-én délután 4-re csak odaértünk! Rovinj egy igazán szép kisváros; rendezett házak, utcák, szépen rendben tartott kertek és közterületek sokaságával találkozhatunk. Megérkezve a szállásra a kipakolás után elindultunk felfedezni a környéket: mit hol találhatunk, és persze hol van a képzésünk helyszíne.
2023.07.16. vasárnap:
A regisztrációt követően egy órás ismerkedés kezdődött mind az oktatóval, mind a résztvevőkkel, és persze a teremmel, amiben a képzés egy héten át tart majd. A sok ismeretlen kíváncsian nézegette egymást, nyitottan állt mindenki az elkövetkezendő héthez. Este – folytatva az ismerkedést – egy közös vacsorán vettünk részt.
2023.07.17. hétfő:
Hamar kiderült, hogy a légkondi nem működik megfelelően a termünkben, ugyanis olyan meleg volt bent, mint a légkondicionálóval nem rendelkező folyosón. Így egész nap szakadt rólunk a víz, legyezgettük magunkat. De azért lelkesen vetettük bele magunkat az ismerkedős játékokba; találtunk magunknak keresztnevünkkel alliteráló vezetéknevet, és így hamar megtanultuk a csoport tagjainak nevét. Kis csoportokban együttműködést segítő játékokat játszottunk, ezzel is megismerve az éppen aktuális csapattársakat, illetve azok személyiségét.
2023.07.18. kedd:
A kinti hőség miatt a terem kezd elviselhetetlen hőmérsékletű lenni. Komoly erőfeszítést igényel a foglakozásokon való odafigyelés, koncentráció. Pedig nagyon jó játékokat tanultunk! Mindenki nagy kedvence volt a gombolyag-játék, amit nagyon sok féleképpen lehet játszani, ezzel igen jól beépíthető bármely tantárgy foglakozásai közé. A nap második felében izgalmas, „rémes” játékokat követően feszültséglevezető, agressziókezelő játékkal, a kínai harccal lett igazán teljes a keddi nap. E napon is sokat tanultunk egymástól és egymásról is.
2023.07.19 szerda:
Végre kaptunk egy másik termet, amiben működik a légkondicionáló, ezért teljes mértékben koncentrálhattunk a feladatokra, játékokra. Ez meg is látszott a csapaton!
Ezen a napon a papírlapé, illetve a rajzolásé volt a főszerep; együttműködés és társismeret, valamint persze csapatépítés volt szerdán a középpontban. Minden játékot nagyon élveztünk, szívesen gondolok vissza én például a robotos játékokra, vagy a hógolyó-csatára éppúgy, mint a képregény rajzolóra.
2023.07.20. csütörtök:
Ezen a napon rengeteg mozgásos feladattal találkoztunk, sokat nevettünk, és inspirálódtunk. Közben a csoport immár csapattá kovácsolódott, egyre jobban megismertük egymást, és egyre jobban ment az együttműködés is. A kártyás játékokkal mély érzések, gondolatok láttak napvilágot, a papírtorony építésnél az egyéni ötletek és az együttműködés kettősségével találkozhattunk, míg a mozgásos feladatok a csapatépítésen túl a jókedvünket is növelték. Sok tapasztalattal gazdagodtunk.
2023.07.21. péntek:
Eljött az utolsó „tanítási nap”. A csapat, mint egy összeszokott osztály volt már jelen, aki sajnálja, hogy véget ér a kaland… Erre jó példa az üzenet-áradat, amelyet a nap végén egymásnak írtunk mindössze száz szó felhasználásával.
Ezen a napon sokat improvizáltunk. Érdekes volt látni, hogy a véletlenszerűen összekerült párok mennyire egy hullámhosszon vannak már; szinte egymás gondolatait folytatták! Persze pénteken is volt izgalmas mozgásos játék két labdával, mely az együttműködést hivatott szolgálni.
Összességében egy nagyon jó képzésen vettem/vehettünk részt. Sok mindent tudok majd a tanítási mindennapokban használni, így igen hasznosnak bizonyult ezen a téren a képzés, de szemléletformáló játékai, helyzetei révén a hozzáállásom, gondolataim is átalakultak, aminek szintén nagy hasznát veszem majd a jövőben. Jó volt a csapattagokkal a sok beszélgetés, tapasztalatcsere, jó baráti viszonyok is kialakultak. Jó volt megismerni a nemzetközi viszonyokat is, és megosztani egymással a tudásunkat.
2023.07.22 szombat:
A képzés zárásaként egy közös hajókirándulással búcsúztunk a csapattól, az oktatónktól, illetve a szervezőktől. Vrsarba látogattunk el, megnézhettük a csodás kis városkát, aztán a közeli fjordba hajóztunk, ahol a tengerben fürödtünk, és még delfint is láthattunk. Végül még a vihar előtt visszaértünk Rovinjba, ahol a búcsúé volt a főszerep.
2023.07.23. vasárnap:
A képzésnek vége, már csak a hazautazás van hátra! Ismét nagyon hosszúra sikerült; kb 10 órát töltöttünk az autóban ülve. De szerencsésen megérkeztünk igen fáradtan, azonban élményekkel teli!
ÚTINAPLÓ – avagy Bölcs-Fedák Katalin beszámolója
Rovinj, 2023. 07.15. – 23.
Erasmus+ pályázaton nyert iskolánk egyhetes, magyar nyelvű továbbképzéseket. Ennek keretében utazhattam én is a horvátországi Rovinjba; „Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák” elnevezésű kurzusra.
Az út időben igen hosszú volt; közel 12 órán át tartott a sok horvát autópálya-kapu miatti torlódások következtében. De azért 15-én délután 4-re csak odaértünk! Rovinj egy igazán szép kisváros; rendezett házak, utcák, szépen rendben tartott kertek és közterületek sokaságával találkozhatunk. Megérkezve a szállásra a kipakolás után elindultunk felfedezni a környéket: mit hol találhatunk, és persze hol van a képzésünk helyszíne.
2023.07.16. vasárnap:
A regisztrációt követően egy órás ismerkedés kezdődött mind az oktatóval, mind a résztvevőkkel, és persze a teremmel, amiben a képzés egy héten át tart majd. A sok ismeretlen kíváncsian nézegette egymást, nyitottan állt mindenki az elkövetkezendő héthez. Este – folytatva az ismerkedést – egy közös vacsorán vettünk részt.
2023.07.17. hétfő:
Hamar kiderült, hogy a légkondi nem működik megfelelően a termünkben, ugyanis olyan meleg volt bent, mint a légkondicionálóval nem rendelkező folyosón. Így egész nap szakadt rólunk a víz, legyezgettük magunkat. De azért lelkesen vetettük bele magunkat az ismerkedős játékokba; találtunk magunknak keresztnevünkkel alliteráló vezetéknevet, és így hamar megtanultuk a csoport tagjainak nevét. Kis csoportokban együttműködést segítő játékokat játszottunk, ezzel is megismerve az éppen aktuális csapattársakat, illetve azok személyiségét.
2023.07.18. kedd:
A kinti hőség miatt a terem kezd elviselhetetlen hőmérsékletű lenni. Komoly erőfeszítést igényel a foglakozásokon való odafigyelés, koncentráció. Pedig nagyon jó játékokat tanultunk! Mindenki nagy kedvence volt a gombolyag-játék, amit nagyon sok féleképpen lehet játszani, ezzel igen jól beépíthető bármely tantárgy foglakozásai közé. A nap második felében izgalmas, „rémes” játékokat követően feszültséglevezető, agressziókezelő játékkal, a kínai harccal lett igazán teljes a keddi nap. E napon is sokat tanultunk egymástól és egymásról is.
2023.07.19 szerda:
Végre kaptunk egy másik termet, amiben működik a légkondicionáló, ezért teljes mértékben koncentrálhattunk a feladatokra, játékokra. Ez meg is látszott a csapaton!
Ezen a napon a papírlapé, illetve a rajzolásé volt a főszerep; együttműködés és társismeret, valamint persze csapatépítés volt szerdán a középpontban. Minden játékot nagyon élveztünk, szívesen gondolok vissza én például a robotos játékokra, vagy a hógolyó-csatára éppúgy, mint a képregény rajzolóra.
2023.07.20. csütörtök:
Ezen a napon rengeteg mozgásos feladattal találkoztunk, sokat nevettünk, és inspirálódtunk. Közben a csoport immár csapattá kovácsolódott, egyre jobban megismertük egymást, és egyre jobban ment az együttműködés is. A kártyás játékokkal mély érzések, gondolatok láttak napvilágot, a papírtorony építésnél az egyéni ötletek és az együttműködés kettősségével találkozhattunk, míg a mozgásos feladatok a csapatépítésen túl a jókedvünket is növelték. Sok tapasztalattal gazdagodtunk.
2023.07.21. péntek:
Eljött az utolsó „tanítási nap”. A csapat, mint egy összeszokott osztály volt már jelen, aki sajnálja, hogy véget ér a kaland… Erre jó példa az üzenet-áradat, amelyet a nap végén egymásnak írtunk mindössze száz szó felhasználásával.
Ezen a napon sokat improvizáltunk. Érdekes volt látni, hogy a véletlenszerűen összekerült párok mennyire egy hullámhosszon vannak már; szinte egymás gondolatait folytatták! Persze pénteken is volt izgalmas mozgásos játék két labdával, mely az együttműködést hivatott szolgálni.
Összességében egy nagyon jó képzésen vettem/vehettünk részt. Sok mindent tudok majd a tanítási mindennapokban használni, így igen hasznosnak bizonyult ezen a téren a képzés, de szemléletformáló játékai, helyzetei révén a hozzáállásom, gondolataim is átalakultak, aminek szintén nagy hasznát veszem majd a jövőben. Jó volt a csapattagokkal a sok beszélgetés, tapasztalatcsere, jó baráti viszonyok is kialakultak. Jó volt megismerni a nemzetközi viszonyokat is, és megosztani egymással a tudásunkat.
2023.07.22 szombat:
A képzés zárásaként egy közös hajókirándulással búcsúztunk a csapattól, az oktatónktól, illetve a szervezőktől. Vrsarba látogattunk el, megnézhettük a csodás kis városkát, aztán a közeli fjordba hajóztunk, ahol a tengerben fürödtünk, és még delfint is láthattunk. Végül még a vihar előtt visszaértünk Rovinjba, ahol a búcsúé volt a főszerep.
2023.07.23. vasárnap:
A képzésnek vége, már csak a hazautazás van hátra! Ismét nagyon hosszúra sikerült; kb 10 órát töltöttünk az autóban ülve. De szerencsésen megérkeztünk igen fáradtan, azonban élményekkel teli!
ÚTINAPLÓ – avagy Bölcs-Fedák Katalin beszámolója
Rovinj, 2023. 07.15. – 23.
Erasmus+ pályázaton nyert iskolánk egyhetes, magyar nyelvű továbbképzéseket. Ennek keretében utazhattam én is a horvátországi Rovinjba; „Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák” elnevezésű kurzusra.
Az út időben igen hosszú volt; közel 12 órán át tartott a sok horvát autópálya-kapu miatti torlódások következtében. De azért 15-én délután 4-re csak odaértünk! Rovinj egy igazán szép kisváros; rendezett házak, utcák, szépen rendben tartott kertek és közterületek sokaságával találkozhatunk. Megérkezve a szállásra a kipakolás után elindultunk felfedezni a környéket: mit hol találhatunk, és persze hol van a képzésünk helyszíne.
2023.07.16. vasárnap:
A regisztrációt követően egy órás ismerkedés kezdődött mind az oktatóval, mind a résztvevőkkel, és persze a teremmel, amiben a képzés egy héten át tart majd. A sok ismeretlen kíváncsian nézegette egymást, nyitottan állt mindenki az elkövetkezendő héthez. Este – folytatva az ismerkedést – egy közös vacsorán vettünk részt.
2023.07.17. hétfő:
Hamar kiderült, hogy a légkondi nem működik megfelelően a termünkben, ugyanis olyan meleg volt bent, mint a légkondicionálóval nem rendelkező folyosón. Így egész nap szakadt rólunk a víz, legyezgettük magunkat. De azért lelkesen vetettük bele magunkat az ismerkedős játékokba; találtunk magunknak keresztnevünkkel alliteráló vezetéknevet, és így hamar megtanultuk a csoport tagjainak nevét. Kis csoportokban együttműködést segítő játékokat játszottunk, ezzel is megismerve az éppen aktuális csapattársakat, illetve azok személyiségét.
2023.07.18. kedd:
A kinti hőség miatt a terem kezd elviselhetetlen hőmérsékletű lenni. Komoly erőfeszítést igényel a foglakozásokon való odafigyelés, koncentráció. Pedig nagyon jó játékokat tanultunk! Mindenki nagy kedvence volt a gombolyag-játék, amit nagyon sok féleképpen lehet játszani, ezzel igen jól beépíthető bármely tantárgy foglakozásai közé. A nap második felében izgalmas, „rémes” játékokat követően feszültséglevezető, agressziókezelő játékkal, a kínai harccal lett igazán teljes a keddi nap. E napon is sokat tanultunk egymástól és egymásról is.
2023.07.19 szerda:
Végre kaptunk egy másik termet, amiben működik a légkondicionáló, ezért teljes mértékben koncentrálhattunk a feladatokra, játékokra. Ez meg is látszott a csapaton!
Ezen a napon a papírlapé, illetve a rajzolásé volt a főszerep; együttműködés és társismeret, valamint persze csapatépítés volt szerdán a középpontban. Minden játékot nagyon élveztünk, szívesen gondolok vissza én például a robotos játékokra, vagy a hógolyó-csatára éppúgy, mint a képregény rajzolóra.
2023.07.20. csütörtök:
Ezen a napon rengeteg mozgásos feladattal találkoztunk, sokat nevettünk, és inspirálódtunk. Közben a csoport immár csapattá kovácsolódott, egyre jobban megismertük egymást, és egyre jobban ment az együttműködés is. A kártyás játékokkal mély érzések, gondolatok láttak napvilágot, a papírtorony építésnél az egyéni ötletek és az együttműködés kettősségével találkozhattunk, míg a mozgásos feladatok a csapatépítésen túl a jókedvünket is növelték. Sok tapasztalattal gazdagodtunk.
2023.07.21. péntek:
Eljött az utolsó „tanítási nap”. A csapat, mint egy összeszokott osztály volt már jelen, aki sajnálja, hogy véget ér a kaland… Erre jó példa az üzenet-áradat, amelyet a nap végén egymásnak írtunk mindössze száz szó felhasználásával.
Ezen a napon sokat improvizáltunk. Érdekes volt látni, hogy a véletlenszerűen összekerült párok mennyire egy hullámhosszon vannak már; szinte egymás gondolatait folytatták! Persze pénteken is volt izgalmas mozgásos játék két labdával, mely az együttműködést hivatott szolgálni.
Összességében egy nagyon jó képzésen vettem/vehettünk részt. Sok mindent tudok majd a tanítási mindennapokban használni, így igen hasznosnak bizonyult ezen a téren a képzés, de szemléletformáló játékai, helyzetei révén a hozzáállásom, gondolataim is átalakultak, aminek szintén nagy hasznát veszem majd a jövőben. Jó volt a csapattagokkal a sok beszélgetés, tapasztalatcsere, jó baráti viszonyok is kialakultak. Jó volt megismerni a nemzetközi viszonyokat is, és megosztani egymással a tudásunkat.
2023.07.22 szombat:
A képzés zárásaként egy közös hajókirándulással búcsúztunk a csapattól, az oktatónktól, illetve a szervezőktől. Vrsarba látogattunk el, megnézhettük a csodás kis városkát, aztán a közeli fjordba hajóztunk, ahol a tengerben fürödtünk, és még delfint is láthattunk. Végül még a vihar előtt visszaértünk Rovinjba, ahol a búcsúé volt a főszerep.
2023.07.23. vasárnap:
A képzésnek vége, már csak a hazautazás van hátra! Ismét nagyon hosszúra sikerült; kb 10 órát töltöttünk az autóban ülve. De szerencsésen megérkeztünk igen fáradtan, azonban élményekkel teli!
ÚTINAPLÓ – avagy Bölcs-Fedák Katalin beszámolója
Rovinj, 2023. 07.15. – 23.
Erasmus+ pályázaton nyert iskolánk egyhetes, magyar nyelvű továbbképzéseket. Ennek keretében utazhattam én is a horvátországi Rovinjba; „Csapatépítés: együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikák” elnevezésű kurzusra.
Az út időben igen hosszú volt; közel 12 órán át tartott a sok horvát autópálya-kapu miatti torlódások következtében. De azért 15-én délután 4-re csak odaértünk! Rovinj egy igazán szép kisváros; rendezett házak, utcák, szépen rendben tartott kertek és közterületek sokaságával találkozhatunk. Megérkezve a szállásra a kipakolás után elindultunk felfedezni a környéket: mit hol találhatunk, és persze hol van a képzésünk helyszíne.
2023.07.16. vasárnap:
A regisztrációt követően egy órás ismerkedés kezdődött mind az oktatóval, mind a résztvevőkkel, és persze a teremmel, amiben a képzés egy héten át tart majd. A sok ismeretlen kíváncsian nézegette egymást, nyitottan állt mindenki az elkövetkezendő héthez. Este – folytatva az ismerkedést – egy közös vacsorán vettünk részt.
2023.07.17. hétfő:
Hamar kiderült, hogy a légkondi nem működik megfelelően a termünkben, ugyanis olyan meleg volt bent, mint a légkondicionálóval nem rendelkező folyosón. Így egész nap szakadt rólunk a víz, legyezgettük magunkat. De azért lelkesen vetettük bele magunkat az ismerkedős játékokba; találtunk magunknak keresztnevünkkel alliteráló vezetéknevet, és így hamar megtanultuk a csoport tagjainak nevét. Kis csoportokban együttműködést segítő játékokat játszottunk, ezzel is megismerve az éppen aktuális csapattársakat, illetve azok személyiségét.
2023.07.18. kedd:
A kinti hőség miatt a terem kezd elviselhetetlen hőmérsékletű lenni. Komoly erőfeszítést igényel a foglakozásokon való odafigyelés, koncentráció. Pedig nagyon jó játékokat tanultunk! Mindenki nagy kedvence volt a gombolyag-játék, amit nagyon sok féleképpen lehet játszani, ezzel igen jól beépíthető bármely tantárgy foglakozásai közé. A nap második felében izgalmas, „rémes” játékokat követően feszültséglevezető, agressziókezelő játékkal, a kínai harccal lett igazán teljes a keddi nap. E napon is sokat tanultunk egymástól és egymásról is.
2023.07.19 szerda:
Végre kaptunk egy másik termet, amiben működik a légkondicionáló, ezért teljes mértékben koncentrálhattunk a feladatokra, játékokra. Ez meg is látszott a csapaton!
Ezen a napon a papírlapé, illetve a rajzolásé volt a főszerep; együttműködés és társismeret, valamint persze csapatépítés volt szerdán a középpontban. Minden játékot nagyon élveztünk, szívesen gondolok vissza én például a robotos játékokra, vagy a hógolyó-csatára éppúgy, mint a képregény rajzolóra.
2023.07.20. csütörtök:
Ezen a napon rengeteg mozgásos feladattal találkoztunk, sokat nevettünk, és inspirálódtunk. Közben a csoport immár csapattá kovácsolódott, egyre jobban megismertük egymást, és egyre jobban ment az együttműködés is. A kártyás játékokkal mély érzések, gondolatok láttak napvilágot, a papírtorony építésnél az egyéni ötletek és az együttműködés kettősségével találkozhattunk, míg a mozgásos feladatok a csapatépítésen túl a jókedvünket is növelték. Sok tapasztalattal gazdagodtunk.
2023.07.21. péntek:
Eljött az utolsó „tanítási nap”. A csapat, mint egy összeszokott osztály volt már jelen, aki sajnálja, hogy véget ér a kaland… Erre jó példa az üzenet-áradat, amelyet a nap végén egymásnak írtunk mindössze száz szó felhasználásával.
Ezen a napon sokat improvizáltunk. Érdekes volt látni, hogy a véletlenszerűen összekerült párok mennyire egy hullámhosszon vannak már; szinte egymás gondolatait folytatták! Persze pénteken is volt izgalmas mozgásos játék két labdával, mely az együttműködést hivatott szolgálni.
Összességében egy nagyon jó képzésen vettem/vehettünk részt. Sok mindent tudok majd a tanítási mindennapokban használni, így igen hasznosnak bizonyult ezen a téren a képzés, de szemléletformáló játékai, helyzetei révén a hozzáállásom, gondolataim is átalakultak, aminek szintén nagy hasznát veszem majd a jövőben. Jó volt a csapattagokkal a sok beszélgetés, tapasztalatcsere, jó baráti viszonyok is kialakultak. Jó volt megismerni a nemzetközi viszonyokat is, és megosztani egymással a tudásunkat.
2023.07.22 szombat:
A képzés zárásaként egy közös hajókirándulással búcsúztunk a csapattól, az oktatónktól, illetve a szervezőktől. Vrsarba látogattunk el, megnézhettük a csodás kis városkát, aztán a közeli fjordba hajóztunk, ahol a tengerben fürödtünk, és még delfint is láthattunk. Végül még a vihar előtt visszaértünk Rovinjba, ahol a búcsúé volt a főszerep.
2023.07.23. vasárnap:
A képzésnek vége, már csak a hazautazás van hátra! Ismét nagyon hosszúra sikerült; kb 10 órát töltöttünk az autóban ülve. De szerencsésen megérkeztünk igen fáradtan, azonban élményekkel teli!
A spanyol szervező cég, PMS, legalább hét kurzust bonyolított az enyémmel egy időben Izlandon. Az első nap, vasárnap, az összes kurzus résztvevőinek tartottak tájékoztatást a képzésekről, bemutatták a trénereket, informáltak a közös programokról, kirándulásokról, szerveztek egy ismerkedős játékot, volt egy érdekes és tartalmas előadás Izlandról, valamint csoportokban egy kétórás városnézés Reykjavíkban idegenvezetéssel. A kurzusom hétfőn kezdődött és pénteken ért végett, a test, az elme és a természet egységével kapcsolatos elméleti és sok gyakorlati tevékenység volt a programban, például közös, egészséges reggelik, torna- és légzőgyakorlatok, hideg/meleg váltófürdés, hegymászás, ügyességi és logikai játékok, kalligráfia, erő- és memóriafejlesztés. Lehetőség volt a résztvevők és iskoláik megismerésére, kapcsolatok építésére. Egy még itthon elkészített és a GoogleDrive-ra feltöltött prezentációban én is bemutathattam az iskolámat.
Az ott töltött hét során sikerült eljutnom a sziget más pontjaira és megismerkedni az ország fővároson kívüli nevezetességeivel, természeti csodáival, élővilágával. Láttam lenyűgöző vízeséseket, magasba törő és csak bugyogó gejzíreket, kihűlt lávafolyamokat, voltam termálfürdőkben, múzeumban, üzletekben, étteremben, utaztam tömegközlekedéssel, olvastam ottani, angol nyelvű újságot, ismerkedtem az ottani élettel, időjárással, konyhaművészettel, természettel, sok időt töltöttem együtt a kurzusom résztvevőivel, német, cseh, francia, szlovén, szlovák, spanyol, osztrák és magyar kollégákkal.
Az utazást megelőzően az internetről tájékozódtam az úti célról, rengeteget olvastam Izlandról, illetve filmeket is néztem a szigetről. Szállásomat, repülőjegyemet, repülőtéri transzfereimet magam intéztem. A szállásomat az Airbnb rendszerén keresztül foglaltam, az izlandi szállásadóval több üzenetet váltottam még az utazás előtt és után is.
A fentiekből is kitűnik, hogy nagyon tartalmasan telt a hét, igyekeztem az ottlétem minden percét kihasználni. De előzetesen, az útra való felkészülés során is rengeteg új ismeretre tettem szert. Még sohasem jártam Izlandon, de már régóta rajta volt a bakancslistámon, hogy eljussak erre a távoli szigetre. Sikerült sokat megtudnom az ország földrajzáról, történelméről, mostani politikai helyzetéről, gazdaságáról, jelen problémáiról, vívmányairól. Az, hogy az olvasott információkat személyesen is megtapasztalhattam, óriási élményt jelentett, intellektuálisan és érzelmileg is feltöltődtem. Úgy érzem, egyelőre nem fenyeget a kiégés veszélye. Digitális kompetenciáim fejlődtek ezen ismeretek felkutatásával, a szállás és az utazások megszervezésével, a bemutatkozó prezentációm elkészítésével. Az előkészületek során, illetve végig az ott töltött időben angolul kommunikáltam írásban és szóban egyaránt. Ez angoltanárként nem jelentett nehézséget, vagy kihívást, de mindenesetre jó és hasznos lehetőség volt a nyelvgyakorlásra nem tantermi környezetben. Maga a kurzus nem igazán gyarapította elméleti ismereteimet, hiszen az egészséges táplálkozás és életmód, a sport és testmozgás fontossága számomra mindig is egyértelmű volt, ezeket a témaköröket magam is gyakran tanítom az óráimon, a képzés elméleti anyaga nem haladta meg egy ezekben a kérdésekben kicsit is jártasabbak alapismereteit. A gyakorlati elemek azonban roppant érdekesek voltak két szempontból is. Először is, szinte egyedüli nem testneveléstanárként nagy erőpróba volt lépést tartani a jóval fiatalabb és edzettebb kollégákkal, és jóleső érzéssel tölt el, hogy ez sokszor sikerült, másodszor pedig, sok olyan gyakorlatot, játékot, technikát tanultam, amit a mindennapi tanítás során is felhasználhatok, kipróbálhatok saját tanítványaimmal. Példának említeném az egy perces beiktatott tornagyakorlatokat, stresszoldó légzőgyakorlatot, logikai-, memória-, ügyességi- és fókuszjátékokat.
A PMS szervezetnek több helyi, izlandi trénert, segítőt kellene bevonnia a programjaiba, jelenleg csak egyetlen egy helyi dolgozik nekik. Igazából ők is csak vendégek ott, sokszor kevesebb információval rendelkeznek az országról, mint a kurzusaik résztvevői. A csoportok óriási létszámmal futnak, a miénkben például 30 fő volt, ami egyrészt érthető, hiszen nagy az érdeklődés, jó, hogy sokan élhetnek a lehetőséggel, meg persze a vállalkozást is jelentős bevételhez juttatja, másrészt viszont, a magas létszám nehezíti a munkát és a haladást, szervezési nehézségeket okoz. Számomra nagy csalódás volt, hogy az előzetesen megígértek ellenére nem biztosították a készpénzes, helybeni fizetést az általuk szervezett külön kirándulásokra, így ezekről túljelentkezés miatt lemaradtam több más résztvevővel együtt, akikkel végül egy jó csapattá összeállva magunk béreltünk autót, vezettünk, és így jártuk be a kirándulások útvonalait. Minden érdeklődőnek biztosítaniuk kellett volna a helyet ezeken a szervezett extra programokon!
Még...
Tanári kommunikáció
Idén első alkalommal vehettem részt Erasmus+ mobilitási képzésen, melyet a horvátországi Rovinjban tartottak meg, Tanári kommunikáció címmel. A képzés egy hetes időtartama alatt sok élménnyel gazdagodtam.
Megérkezésünk után elfoglaltuk a szállásunkat, mely néhány perc sétára volt az oktatás helyszínéül szolgáló középiskolától. Az intézmény jól felszerelt, projektorral, klímával ellátott termeiben tölthettük a képzés napjait.
Vasárnap a regisztrációt követően egy közös vacsorával kezdődött a képzés. A csoportomban 12-en voltunk a két oktatóval.
A képzés kiterjedt a verbális és nem verbális kommunikáció (gesztus, mimika, tekintet), a konfliktuskezelés és az asszertív kommunikáció területeire is. Többnyire gyakorlatokon keresztül jártuk körbe a tanári kommunikációt.
Az órák aktívak, pörgősek voltak, sok dráma- és szituációs játékkal. Különféle feladatot oldottunk meg különbözőképpen szerveződött csoportokban. Csak a nap végi visszatekintés alkalmával derült ki, mi minden belefért az adott napba.
A szakmai ismereteink bővítésén túl lehetőségünk nyílt kulturális programokon való részvételre is. Végigsétáltunk Rovinj óvárosán, megtekintve a város fő nevezetességét, a Szent Eufémia-székesegyházat. Látogatást tettünk Pulában, ahol megnéztük a város fő látványosságát, az anfiteátrumot. Jártunk Porečben is. Az itt található Eufrázius bazilika bizánci mozaikjai, illetve a harangtoronyból nyíló kilátás kellemes élményt nyújtott.
Az utolsó nap pedig hajókiránduláson vehettünk részt. Láttunk vízben úszkáló delfineket, megcsodálhattuk Vrsar városát.
Az időjárás mindvégig kitartott, meleg nyári napokban volt részünk egy-két felhőátvonulástól eltekintve. Kellemes hetet töltöttem Rovinjban, köszönet a szervezésért! ?
Palkóné Pekár Erika
Dunakeszi Szent István Általános Iskola
A XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola sikeres pályázatának köszönhetően először vettem részt az Erasmus+ programban. A képzés Horvátország mesés városában, Rovinjban volt megtartva 2023.07.30 – 2023.08.05 között, ahol A Kalandra fel! – IKT a tanórákon 2.0 képzésen vettem részt. A képzés szervezője a JUTAKI BT. – Hungary Expert for Teachers. A szervezés és a lebonyolítás színvonalas volt. Sok segítséget kaptam tőlük és a koordinátoromtól a kiutazás megszervezésétől kezdve egészen a tanfolyam végéig, így minden nagyszerű volt. A tanfolyam jó hangulatban telt el, a résztvevők különböző területekről, más és más ismeretekkel érkeztek.
A tanfolyam vezetője Krizsán Pál volt, aki szakmai tudásával, hozzáértésével még jobban ösztönzött az általa bemutatott programok elsajátítására. A kurzus anyagát, időbeosztását profi módon állította össze.
Az első nap ismerkedéssel kezdődött, majd egy étteremben finom vacsora mellett folytatódott a csapatépítés. Az ezt követő napokban tovább fejleszthettük az IKT-s kompetenciánkat. Nagyon sok programmal, applikációval ismerkedhettünk meg. Hang és videó fájlokat szerkesztettünk.. Foglalkoztunk új, a tanulók motivációját is felkeltő játékos alkalmazásokkal. Az egyes applikációkat kipróbálhattuk, mint diákok mi is játszhattunk. Ezeket a felületeket, applikációkat a tanóráimba is be fogom építeni.
Megismertük a Symbaloo, Padlet, Lino, Classroom, Mentimeter, Educaplay, Quizlett, Quizizz, Genially, Tricider, Blooket, Scribbless, Goosechase, Powtoon, Wooclap, Thinglink, Learningpaths,VLC player, Clipchamp programokkal.
A kurzus jó időbeosztása miatt lehetőségem volt felfedezni Rovijn csodáit, delfineket látni és fürödni a tengerben. Sok élménnyel és tudással lettem gazdagabb.
Erasmus + beszámoló a Rovinjban töltött továbbképzésről
Nagy lehetőséget kaptunk idén, hogy részt vehettünk az Erasmus + pályázati program segítségével Rovinjban pedagógus továbbképzésen. Hálás köszönet érte a Tempus Közalapítványnak, az Európai Uniónak és a képzéseket Rovinjban megszervező Jutaki Bt vezetőjének Véghné Juhász Krisztinának és munkatársainak! Minden szuperül meg volt szervezve, mindenről időben megkaptuk a tájékoztatásokat, kérhettünk étkezést is az iskolában, szerveztek számunkra szabadon választható programokat is!
Rovinj város egy csodás kis ékszerdoboz Horvátországban. Gyönyörű az óváros, a templom a hegyen, az utcák és a kikötök. A strandokat hatalmas zöld fás parkok, sétányok veszik körül, csodaszépek. Az egész félsziget is gyönyörű. Ellátogattunk Pulára is. Igyekeztünk felfedezni a gyönyörű természeti környezetet és az épített örökséget is.
A képzések közül az asszertív kommunikációt választottam, ami mindig is érdekelt és kíváncsi voltam. Az iskola, ahol a képzés folyt jól felszerelt, légkondicionált termekkel rendelkezett, így kellemes körülmények között tanulhattunk.
Tanultunk az agresszív kommunikátorral szembeni védekezésről, valamint arról, hogy hogyan mondjunk „nem”-et egy feladat felkérésére, vagy megbízatásra. Gyakoroltuk, hogy hogyan szelídítsük meg a bennünk élő sárkányt és felfedeztük a fájdalmas nyomógombjainkat.
Tanultunk a motiváló tényezőinkről, elemezgettük önmagunkat, hogy milyen típusokba vagyunk sorolhatóak vérmérsékletünk, munkastílusunk alapján. Kikkel tudunk jól együtt dolgozni és kikkel jelent kihívást a közös munka és azt hogyan csinálhatjuk hatékonyan.
Tanultunk a testbeszédről, kommunikációs csapdákról és sorompókról. Az értő figyelemről, a határokról és a saját határainkról, megvizsgáltunk önmagunkat, hogy hogyan is állunk mi a saját életünkben ezeken a területeken.
Sok felismerést tettem önmagamról, kapcsolataimról a kollégákkal és a családon belül is.
Megismertem Erdélyből származó kolléganőt, aki mesélt az ottani tapasztalatairól. Két kolléganőnk Angliában tanult és megosztották velünk az angliai pedagógiai módszereket, tapasztalataikat. Egy férfi kollégánk Oroszországban nevelkedett és ő is beszámolt a saját élményeiről. Nagyon jó volt nemzetközi szinten is tapasztalatokat gyűjteni, megosztani, megbeszélni és megegyeztünk, hogy a jövőben is tartjuk a kapcsolatot egymással.
Képzésünket nagyon jól felkészült és gyakorlott szakember, Szász Ramóna tartotta, aki lelkesedésével minket is lelkessé tett a téma iránt és nagyon jó hangulatban teltek a napok.
Délutáni csoportba kerültem, így reggelente ki tudtam pihenni magam, kényelmesen megreggelizhettem és strandolhattam egyet. Ebéd után indultam a képzésekre lelkesen és mindig várakozva, hogy milyen érdekességeket ismerhetek meg még.
Esténként sétáltunk a városban, megcsodáltuk a kikötőket, a templomot a hegyen, a szép utcákat és sikátorokat.
Sok szép látnivaló maradt még, szeretnénk majd újra eljutni Rovinjba!
Nem, nemigen, igen… avagy Asszertív kommunikáció – Hogyan kommunikáljunk hatékonyan és erőteljesen, és legyünk győztesek – kurzus, Rovinjban, 2023. július 30. és augusztus 5. között / Hungary Expert a Tanárokért és a Diákokért /
Írta: Uhrin CsabaUnokaöcsém azt kérdezte amikor a nyári képzéseimről beszéltem, amin részt vettem, hogy össze tudnám foglalni röviden, hogy mit jelent az asszertív kommunikáció? Nagyon röviden kérdeztem, igen válaszolta. Nagyon röviden, nem. Nem csak megtanulni nemet mondani, kivédeni az agressziót, éberré, aktívvá tenni magát az embernek, hanem úgy képviselni a saját érdekeinket, hogy a másiké sem sérüljön.
Szász Ramóna vezetésével nagyon jó hangulatú, lendületes, szórakoztató órák keretében ismerhettük meg az asszertív kommunikáció kismillió aspektusát. Dinamikus, humort sem nélkülöző gyakorlatok során lettünk egyre beavatottabbak ezen a szakterületen. Érzékeny terület, vékonyjégen járunk, vigyázni kell, nem kapod meg csakúgy az asszertív kommunikációt, ha csakúgy megkapnád, nem lenne már az, ami…
És érdemes előbányászni Eric Berne Emberi játszmák című könyvét, újra, vagy először elolvasni. Én a magam részéről tovább tanulom, tanulmányozom az asszertív kommunikációt. És aktívan gyakorlom az életben. Nem direkte vettem elő, hogy most az első szembejövőn kipróbálom, de a muníció egy része már megvolt és frissen a feleségemen „kísérleteztem”, úgyhogy nem is tudtam, hogy ennyire átitatódtam ezzel a technikával, és ő sem tudta, hogy használom, de mérhetetlenül hasznos volt. Régóta egymásra rétegződő nehézségekről került le hirtelen a súly, és lett egy normálisan kezelhető helyzet. Köszönöm a beavatást!
Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal