Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal

Egyetemi oktató, független színházi rendező, művészeti vezető, író

 

Benkő Imola Orsolya 2

 

Benkő Imola Orsolya

Benkő Imola Orsolya Temesváron született, Szegeden él. Magyar-színháztudomány szakon végezett az Szegedi Tudományegyetemen.

Húsz éve dolgozik független színházi rendezőként, a Homo Ludens Project művészeti vezetőjeként. A Szegedi Tudományegyetem oktatójaként hatékony kommunikációt, rendezést és dramaturgiai gyakorlatot tanít, osztatlan tanárszakos hallgatóknak. A formális oktatás mellett az informális oktatás is mindig hangsúlyos szerepet kapott az életében. Színházi nevelési foglalkozásokat tart kollégáival, általános és középiskolásoknak, egyetemistáknak. Mindig az érdekelte, mitől érzik jól magukat a gyerekek, mitől lesz élmény az együtt töltött idő, hogyan lehet észrevétlenül átkerülni a játékból a vitába, hogyan lesz a tanulás kreatív folyamat. 

Olasz, norvég és magyar képzéseken vett részt, hogy korszerű, innovatív, élménypedagógiára épülő kurzusokon tanuljon és átadhassa tudását. Jelen pillanatban a Finniskola- sétálva tanulunk módszertanát fejleszti és mentorálja. 

A tanítás, rendezés mellett íróként is dolgozik: szövegkönyveket, forgatókönyveket ír.

Versei, novellái többek között az Élet és Irodalomban, a Kortársban, a Tiszatájban, a Bárkában, a Helikonban, a Kalligramban és a Praeben jelentek meg.

 

Fontosabb díjak:

2020. Stage Hive díj az Egy nő című közösségi film ötletéért

2014. 24. THEALTER Fesztivál: A CAR-MEN (színház négy autóban) című előadás megkapta a fesztivál szubjektív kritikusdíját, és a legjobb utcaszínház szubjektív kritikusdíját is

2009. „Legjobb rendező díja”- Regio-pass Drámaíró verseny

 

2025-re meghirdetett tanártovábbképzési kurzusai:

BÉCS:

A fantázia felszabadítása- élménypedagógia a mindennapos oktatásban

 

MÁLTA:

A kiegyensúlyozott tanár-stresszkezelés az iskolában, konfliktushelyzetek feloldása, én-határok védelme

 

ROVINJ:

1. Láthatatlan színház az osztálytermi nehézségek kezelésére

2. Történetek térképre tűzve

3. A kiegyensúlyozott tanár-stresszkezelés az iskolában, konfliktushelyzetek feloldása, én-határok védelme