A tanfolyam során a pedagógusok elméleti és gyakorlati tudást szereznek a tehetségazonosítás és -gondozás területén, miközben megtanulják olyan differenciált, ingergazdag és élvezetes tanulási környezet kialakítását, amely elősegíti a flow- élmény megélését. A képzés interdiszciplináris, motiváló és szórakoztató projektpedagógiai módszereket mutat be, amelyek egyszerre fejlesztik az értelmi, érzelmi és testi képességeket, felkeltik az érdeklődést a különböző tudomány- és művészeti területek iránt, és támogatják a tanulók holisztikus fejlődését.
A kurzus tartalma
A tanfolyam célja, hogy a pedagógusokat elméleti és gyakorlati ismeretekkel támogassa a tehetségazonosítás és tehetséggondozás folyamatában. Ennek keretében olyan differenciált és ingergazdag tanulási környezet kialakítására helyezi a hangsúlyt, amely egyszerre biztosítja a tanulók és a pedagógusok számára a motivációt fenntartó, élményszerű tanulást (flow- élmény), valamint elősegíti a tehetségígéretek hatékony felismerését és a személyre szabott fejlesztést. A képzés során a résztvevők megismerkednek interdiszciplináris, motiváló és szórakoztató projektmódszertani eljárások tervezésével és megvalósításával, amelyek a pedagógiai gyakorlatban hatékonyan alkalmazhatók a tanulói tehetségek kibontakoztatása érdekében. Kiemelt szerepet kap az élvezetes, stressz mentes, átfogó szemléletű projektpedagógia, amely az értelmi, érzelmi és testi képességterületek párhuzamos fejlesztésére törekszik, miközben felkelti a tanulók érdeklődését a különböző tantárgyak, tudományterületek és művészeti ágak iránt.
Ez a komplex megközelítés hozzájárul a tanulók holisztikus fejlődéséhez, a tantárgyak közötti összefüggések felismeréséhez, valamint a
pedagógus szakmai eszköztárának gazdagításához.

A következő témákkal foglalkozunk:
- Interdiszciplináris projektek megvalósítása
- Alacsony költségvetésű (low cost) projektek
- „Csillagtúra”projektek
- Transz-generációs projektek
- A team-ek együttműködésének megszervezése
- Mentorálási stratégia kiválasztása
- Alkalmazott vezető stílus meghatározása
- Tehetségek azonosítása a fejlesztés folyamatában
- A tehetséges diákok motiválása
A képzés célja, célkitűzései:
A tanfolyam célja, hogy a pedagógusokat elméleti és gyakorlati ismeretekkel támogassa a tehetségazonosítás és tehetséggondozás folyamatában. Ennek keretében olyan differenciált és ingergazdag tanulási környezet kialakítására helyezi a hangsúlyt, amely egyszerre biztosítja a tanulók és a pedagógusok számára a motivációt fenntartó, élményszerű tanulást (flow- élmény), valamint elősegíti a tehetségígéretek hatékony felismerését és a személyre szabott fejlesztést. A képzés során a résztvevők megismerkednek interdiszciplináris, motiváló és szórakoztató projektmódszertani eljárások tervezésével és megvalósításával, amelyek a pedagógiai gyakorlatban hatékonyan alkalmazhatók a tanulói tehetségek kibontakoztatása érdekében.
Várható tanulási eredmények:
A kurzus elvégzését követően a résztvevő képes lesz:
- alkalmazni a projektmódszert a tehetség kibontakoztatásához szükséges képességfejlesztési célok elérése érdekében,
- bemutatni és indokolni a projektpedagógia szerepét az iskolai nevelés-oktatás folyamatában,
- megszervezni és támogatni a tantárgyak közötti harmonizációt és a tanári együttműködést a projektmódszer hatékony megvalósításához,
- tervezni és kivitelezni interdiszciplináris, motiváló és szórakoztató projekteket,
- tudatosan alkalmazni a tehetségazonosítás és tehetséggondozás elméleti és gyakorlati módszereit a tanulási-tanítási folyamatban,
- kialakítani és fenntartani differenciált, ingergazdag, valamint flow-élményt támogató tanulási környezetet,
- integrálni a tanulói motivációt erősítő és a személyre szabott fejlesztést elősegítő pedagógiai stratégiákat a mindennapi oktató-nevelő gyakorlatba.
Célcsoport:
- Általános iskola felső tagozatos pedagógusai, a középiskolák pedagógusai, fejlesztőpedagógusok, iskolapszichológusok.
- Bármely szakos pedagógus számára, hiszen a tanári együttműködésre épül a fejlesztés folyamata.
A kurzus vezető trénere: Orbán Sándor
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzusok időpontjai: 2026. 07.12-18.
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Orbán Sándor
Fejlesztő – innovátor mesterpedagógus, szakvizsgázott mentorpedagógus, testnevelő tanár – okleveles edző
Kapcsolata a művészetekkel:
Hangszeres zenei oktatásban részesült diákkorában. Hegedűvel indult a tanulás majd a trombita következett. Rövid ideig egy zenekar tagja volt majd végleg elragadta magával a versenysport. Édesapja révén közel került a festészethez. Bár soha nem fedezet fel magában ilyen jellegű tehetséget, a festészet nagy rajongója.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!