A kurzus célja, hogy a résztvevő pedagógusok megismerjék a tehetséggondozás innovatív, élményalapú formáit, amelyekben a komplex képességfejlesztés, a flow-élmény és a projektpedagógia szinergiája érvényesül. A program során olyan módszerekkel dolgozunk, amelyek egyszerre fejlesztik a tanulók kognitív, érzelmi és testi készségeit, és segítik a tehetség kibontakozását. A tanulási folyamat középpontjában az élményszerű, interdiszciplináris projektek állnak, amelyekben a tanulók aktív, kreatív alkotóként vesznek részt.
A kurzus során a résztvevők megismerkednek:
- a tehetséggondozás modern szemléleteivel és a 3+T modell alapjaival,
- a képességek párhuzamos fejlesztésének lehetőségeivel (értelmi, érzelmi és testi),
- az interdiszciplináris projektmódszer gyakorlati alkalmazásával,
- a motiváció és flow-élmény szerepével a tanulói bevonódásban,
- a mentorálás, utánkövetés és egyénre szabott feladatadás eszközeivel.
A gyakorlati szakaszban a pedagógusok:
- saját projektet terveznek és valósítanak meg (pl. művészeti, természettudományi, sport vagy transzgenerációs témában),
- csapatban dolgozva alkalmazzák a képességfejlesztő eszközöket,
- megtapasztalják, hogyan válhat a tanár és diák közös alkotómunkája motiválóvá és hatékonnyá,
- módszertani útmutatót készítenek saját iskolai környezetükre szabva.

Mi a tanfolyam célja?
- Megismertetni a résztvevőkkel a 3+T komplex tehetséggondozó szemléletet: kognitív, affektív és szomatikus képességek együttes fejlesztését a tudatosság elvére építve.
- Bemutatni, hogyan segítheti a projektpedagógia és a flow-élmény a rejtett tehetségek felszínre hozását.
- Képessé tenni a pedagógusokat saját élményű projektek szervezésére, amelyek segítik a tanulók önkifejezését, motivációját és kreativitását.
- Erősíteni az intézményi együttműködést, tantárgyak közti harmonizációt és a tanári team-munkát.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők a képzés végére képesek lesznek:
- felismerni és támogatni a rejtett tehetségeket,
- alkalmazni a 3+T szemléletet saját tanítási gyakorlatukban,
- motiváló, élményalapú projekteket tervezni és megvalósítani,
- a képességfejlesztést komplex, interdiszciplináris módon végezni,
- a tanulók egyéni fejlődését mentorálással és reflektív eszközökkel követni.
Célcsoport:
- Általános és középiskolai pedagógusok
- Fejlesztőpedagógusok, tehetséggondozással foglalkozó szakemberek
- Iskolapszichológusok, művészet- és mozgásterapeuták
- Minden pedagógus, aki komplex, élményszerű fejlesztési módszereket keres
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez legalább B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2026.07.12-18. Tervezett
A kurzus díja: 595 EUR, de csak a 2025.12.31-ig beérkező foglalások esetén, 2026-tól árváltozás várható!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges) és egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Orbán Sándor
Fejlesztő – innovátor mesterpedagógus, szakvizsgázott mentorpedagógus, testnevelő tanár – okleveles edző
Kapcsolata a művészetekkel:
Hangszeres zenei oktatásban részesült diákkorában. Hegedűvel indult a tanulás majd a trombita következett. Rövid ideig egy zenekar tagja volt majd végleg elragadta magával a versenysport. Édesapja révén közel került a festészethez. Bár soha nem fedezet fel magában ilyen jellegű tehetséget, a festészet nagy rajongója.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!