A „21. századi készségek fejlesztése PBL, MI és alkalmazások segítségével” képzés célja, hogy átfogó ismeretekkel és gyakorlati készségekkel lássa el az oktatókat a modern oktatási kihívások kezelésében.
A program különös hangsúlyt fektet arra, hogy hogyan lehet integrálni a Projekt Alapú Tanulást (PBL), a Mesterséges Intelligenciát (MI), és különféle digitális alkalmazásokat az oktatásban, különösen a 21. századi készségek, mint a kritikai gondolkodás, kreativitás, együttműködés és kommunikáció fejlesztése érdekében. A képzés interaktív elemeket, példatárakat és gyakorlati műhelymunkákat is tartalmaz, hogy a résztvevők azonnal alkalmazni tudják az újonnan szerzett tudást és készségeket.
A kurzus tartalma:
A képzés során a résztvevők megismerkednek a Projekt Alapú Tanulás (PBL) alapelveivel és gyakorlati alkalmazásaival, hogy hogyan lehet ezeket integrálni a 21. századi készségek fejlesztésébe. Külön hangsúlyt kapnak azok az eszközök és alkalmazások, amelyek segítenek a projektmenedzsmentben, kommunikációban és együttműködésben, így például a Trello, Asana, és Slack. A program bevezet az oktatásban alkalmazható mesterséges intelligencia (MI) alapjaiba, kitérve az etikai kérdésekre és arra, hogyan lehet az MI-t használni az egyéni tanulás támogatására.
A résztvevők aktív szerepet kapnak a lecke- és projekttervezésben, a digitális eszközök használatában és az MI alkalmazásában a valós oktatási környezetben.

A képzés célja, célkitűzései:
A képzés fő célja, hogy felkészítse az oktatókat a 21. századi készségek oktatására a Projekt Alapú Tanulás (PBL), a mesterséges intelligencia (MI) és a digitális alkalmazások effektív alkalmazásával.
A program célja továbbá, hogy a résztvevők képesek legyenek integrálni ezeket az eszközöket és módszertanokat saját oktatási gyakorlatukba, valamint hogy adaptálják őket a különböző tantárgyak és oktatási szintek igényeihez.
Célkitűzések:
- Alapvető ismeretek megszerzése: A résztvevők megismerik a PBL, MI és az alkalmazások alapvető elveit és gyakorlati alkalmazásait.
- Készségfejlesztés: Az oktatók megtanulják, hogyan lehet a PBL-t és az MI-t alkalmazni a 21. századi készségek, mint a kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kreativitás, együttműködés és kommunikáció fejlesztésére.
- Eszközök és alkalmazások használata: A résztvevők képesek lesznek kiválasztani és alkalmazni a legmegfelelőbb digitális eszközöket és alkalmazásokat a PBL projektjeik kezeléséhez.
- Etikai és pedagógiai megfontolások: A képzés során a résztvevők ismereteket szereznek az MI etikai és pedagógiai kihívásairól, és megismernek módszereket ezek kezelésére.
- Gyakorlati alkalmazás: Az oktatók olyan gyakorlati tapasztalatokat szereznek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy azonnal alkalmazzák az újonnan megszerzett ismereteket és készségeket saját osztálytermeikben.
Várható tanulási eredmények:
- PBL Alkalmazása: A résztvevők képesek lesznek tervezni és implementálni Projekt Alapú Tanulás alapú tanterveket, amelyek ösztönzik az aktív tanulást és a 21. századi készségek fejlesztését.
- Technológiai Eszközök Használata: A résztvevők megismerik és hatékonyan alkalmazzák azokat a digitális eszközöket és alkalmazásokat, amelyek támogatják a PBL-t és az egyéni tanulás előmozdítását.
- MI Alapjainak Megértése: Az oktatók alapvető ismereteket szereznek a mesterséges intelligencia működéséről, és képesek lesznek ezeket az ismereteket átültetni az oktatási gyakorlatba.
- Kritikai Gondolkodás és Problémamegoldás: A résztvevők megtanulják, hogyan alkalmazzák a PBL és MI módszereket a kritikai gondolkodás és problémamegoldó készségek fejlesztésére a diákokban.
- Együttműködés és Kommunikáció: Az oktatók képesek lesznek ösztönözni az osztálytermi együttműködést és kommunikációt a digitális eszközök és a PBL stratégiák segítségével.
- Etikai Érzékenység: A résztvevők megértik az MI és a digitális technológia oktatásban való alkalmazásának etikai és társadalmi hatásait.
- Innováció és Kreativitás: Az oktatók képesek lesznek fejleszteni és bevezetni innovatív tanítási módszereket és projekteket, amelyek támogatják a kreativitást és az egyéni fejlődést.
- Önértékelés és Reflexió: A résztvevők képesek lesznek értékelni saját tanítási módszereik hatékonyságát, és adaptálni azokat a folyamatos fejlődés érdekében.
- Folyamatos Fejlődés: Az oktatók megszerzik a szükséges eszközöket és erőforrásokat a folyamatos szakmai fejlődéshez, beleértve az elérhető online anyagokat és közösségeket.
Célcsoport:
Minden korosztályt és tantárgyat oktató pedagógusok, akik szeretnének mélyebben megismerkedni a Projekt Alapú Tanulással, a 21. századi készségfejlesztéssel és az oktatásban használható mesterséges intelligenciával.
A kurzus vezető trénere: Carrick Orsolya
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2-C1 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2025.07.20-26. Planned
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Carrick Orsolya
A Kids and Teens English Club alapítója és működési vezetője
Carrick Orsolya alapítója és működési vezetője a Kids and Teens English Clubnak, a gyerekek angol nyelvű oktatására szakosodott magánnyelviskolájának.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!