Az alábbi egyhetes kurzusok kéthetes kurzusként is igénybe vehetők:
A kisiskolás korra jellemző testi, idegrendszeri, megismerési, érzelmi, szociális, viselkedési jellemzők, azaz életkori sajátosságok megkövetelik, hogy igazodjunk ahhoz, hogy a gyermek lételeme a játék, a játékosság, mely természetes módon szövi át tevékenységei nagy részét. A játék lelkesedést, izgalmat, élvezetet szül, felfedezésekhez vezet. Jelentős a szerepe a kompetenciák fejlesztésében, a szociális és erkölcsi nevelésben. A játék alkalmas arra is, hogy segítsen a gondolkodás fejlesztésében, a gondolkodást gátló jelenségek leküzdésében. A tevékenységnek és a játéknak a tanítás minden területén jelentősége van: a tanfolyam kiemelten a matematika, az írás és a fogalmazás tanításában betöltött szerepével foglalkozik. Elengedhetetlen a játék, játékos szituáció, játékosság és feladat közti különbségek alapos elemzése, feltárása. Ez a gyakorlatok során történik.
A magyar nyelv és irodalom tantárgy az alsó tagozaton, az alapfokú képzés első nevelési-oktatási szakaszában komplex egységet alkot. Az olvasás és írás jelrendszerének tanítása párhuzamosan folyik a többi nyelvi készség és képesség, a szóbeli és írásbeli nyelvhasználati területek (beszéd, olvasás, hallott és olvasott szöveg értése, írás, helyesírás, szóbeli és írásbeli szövegalkotás) folyamatos fejlesztésével. Tanfolyamunk első része ezen területek közül a kevésbé népszerű, gyakran kitartó és nagy erőfeszítéseket igénylő írás, szó- és írásbeli szövegalkotás területek tanítását helyezi a középpontba tevékenységek és játékok sokszínű alkalmazásával.
A játékok, köztük a kifejezetten matematikai játékok felkelthetik az érdeklődést az óra elején, vagy szórakoztató módon lezárhatnak egy-egy tanulási szakaszt. Állhatnak egy-egy óra középpontjában is, legalábbis akkor, ha valóban gondolatébresztő tevékenységek, vagyis kognitív tartalmuk van, amely kötődik az éppen tárgyalt tananyagrészhez. Serkenthetik a tanító és a gyerek vagy a gyerekek közti beszélgetést, vitát. A játék aktív részvételt kíván, de a gyerekek csak akkor tanulnak meg valamit, ha nem hagyjuk magukra őket a játék bemutatása után, hanem értő játékvezetés után elemző megbeszélés zárja le a játékot.
A képzés célja, célkitűzései:
A játék, játékos szituáció, játékosság közti különbségek feltárása. Tevékenységgel és játékkal teli fejlesztő feladatsorok megismerése, kipróbálása. Tudatosság ezeknek az oktató-nevelő folyamatban való alkalmazásában. Ismeretek bővítése, összerendezése: különböző szövegek szerkezete, megalkotásuk és megjelenítésük módja. Szakmai fogások elsajátítása az írástanítás, a fogalmazástanítás megkönnyítésére. Matematikai játékok használata a matematikaórákon.
Célcsoport:
- Tanítók, napközis tanítók, alsó tagozaton dolgozó fejlesztőpedagógusok, gyógypedagógusok, pedagógiai asszisztensek, alsó tagozat munkáját irányítók
A tanfolyam időtartama: 60 tanórás (kéthetes)
Trénerek: Oravecz Márta és Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes
A tanfolyam időpontja: 2025. július 13-26.
Helyszín: Rovinj, Horvátország
Ára: 960 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Trénerek
Oravecz Márta és
Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes
Az alsó tagozat módszertani trénerei. A tanítók, akik mesterek!
Két nemzetközi szaktekintélyt, a közelmúltban nyugdíjba vonult, de még a pedagógiában aktívan közreműködő, tapasztalt pedagógust kértünk fel az alsós képzéseink vezetésére.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!