Az óvodából iskolába való átmenet az egyik legmeghatározóbb fordulópont egy gyermek életében. Ez a kurzus segít a pedagógusoknak abban, hogy ezt az időszakot biztonságossá, támogatóvá és örömtelivé tegyék. A képzés során a résztvevők megismerik, hogyan lehet az érzelmi biztonságot, önbizalmat, kognitív fejlődést és szociális készségeket egyaránt figyelembe venni az iskolakezdés előkészítésében.
A tanfolyam gyakorlatorientált, tapasztalatcserére és közös gondolkodásra épít. A résztvevők új eszközökkel, játékokkal, technikákkal és szemléletmódokkal gazdagodnak, amelyekkel támogatni tudják a gyermekeket a zökkenőmentes átmenetben, miközben együttműködésre ösztönzik az óvodai és iskolai nevelés szereplőit.
A kurzus tartalma:
-
Az óvoda–iskola átmenet pszichológiai, pedagógiai kihívásai
-
Iskolaérettség összetevői: érzelmi, kognitív és szociális tényezők
-
Játékok és gyakorlatok a részképességek fejlesztéséhez (figyelem, emlékezet, finommotorika, testséma, számfogalom stb.)
-
Érzelmi intelligencia szerepe az iskolakezdésben – gyakorlati fejlesztési lehetőségek
-
Pozitív pszichológia az oktatásban – boldogságfókuszú nevelési technikák
-
Önbizalom-erősítő és relaxációs játékok, gyermekdalok és közösségépítő eszközök
-
Az együttműködés erősítése óvodapedagógusok és tanítók között
-
Szülők támogatása, kommunikáció és érzékenyítés az iskolakezdésről
-
Aktuális kutatási eredmények és szakértői nézőpontok az iskolakezdés témájában

A képzés célja, célkitűzései:
A program célja, hogy komplex és korszerű módszertani tudást adjon át az óvoda–iskola átmenet támogatásához. A fókuszban a gyermeki jóllét áll – annak érdekében, hogy a tanulók az iskolakezdést ne veszteségként, hanem izgalmas fejlődési lehetőségként éljék meg. A képzés olyan eszközöket ad a pedagógusok kezébe, amelyek elősegítik a gyermeki személyiség kibontakozását, és hozzájárulnak a sikeres iskolai beilleszkedéshez.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők a képzés során:
-
Mélyebb megértést szereznek az átmenet pszichológiai és pedagógiai hátteréről
-
Képesek lesznek hatékonyabban támogatni a gyermekek fejlődését és beilleszkedését
-
Bővítik módszertani eszköztárukat fejlesztő játékokkal és gyakorlatokkal
-
Új szemléletet sajátítanak el a prevenció és a pozitív nevelési megközelítések terén
-
Magabiztosabban működnek együtt az óvoda és iskola nevelői közösségeiben
Célcsoport:
Óvodapedagógusok, tanítók, fejlesztőpedagógusok, logopédusok, gyógypedagógusok, pszichológusok, általános iskolai tanárok és minden olyan szakember, aki részt vesz a gyermekek iskolakezdésének támogatásában.
Tréner: Schüssler Mónika
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2026.07.19-25. Tervezett
A kurzus díja: 560 EUR+ 50 EUR regisztrációs díjat még fizetni kell.
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
A feltüntetett ár nettó ár. EU-adószámmal rendelkező szervezetek számára az ÁFA 0%. Egyéb esetekben az alkalmazandó áfatartalomról érdeklődjön kollégáinknál
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Tréner
Schüssler Mónika
Óvodapedagógus, Tanító, Boldogságóra oktató és Boldogságóra Pedagógus Nagykövet
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!

