Az óvodából iskolába való átmenet az egyik legmeghatározóbb fordulópont egy gyermek életében. Ez a kurzus segít a pedagógusoknak abban, hogy ezt az időszakot biztonságossá, támogatóvá és örömtelivé tegyék. A képzés során a résztvevők megismerik, hogyan lehet az érzelmi biztonságot, önbizalmat, kognitív fejlődést és szociális készségeket egyaránt figyelembe venni az iskolakezdés előkészítésében.
A tanfolyam gyakorlatorientált, tapasztalatcserére és közös gondolkodásra épít. A résztvevők új eszközökkel, játékokkal, technikákkal és szemléletmódokkal gazdagodnak, amelyekkel támogatni tudják a gyermekeket a zökkenőmentes átmenetben, miközben együttműködésre ösztönzik az óvodai és iskolai nevelés szereplőit.
A kurzus tartalma:
-
Az óvoda–iskola átmenet pszichológiai, pedagógiai kihívásai
-
Iskolaérettség összetevői: érzelmi, kognitív és szociális tényezők
-
Játékok és gyakorlatok a részképességek fejlesztéséhez (figyelem, emlékezet, finommotorika, testséma, számfogalom stb.)
-
Érzelmi intelligencia szerepe az iskolakezdésben – gyakorlati fejlesztési lehetőségek
-
Pozitív pszichológia az oktatásban – boldogságfókuszú nevelési technikák
-
Önbizalom-erősítő és relaxációs játékok, gyermekdalok és közösségépítő eszközök
-
Az együttműködés erősítése óvodapedagógusok és tanítók között
-
Szülők támogatása, kommunikáció és érzékenyítés az iskolakezdésről
-
Aktuális kutatási eredmények és szakértői nézőpontok az iskolakezdés témájában

A képzés célja, célkitűzései:
A program célja, hogy komplex és korszerű módszertani tudást adjon át az óvoda–iskola átmenet támogatásához. A fókuszban a gyermeki jóllét áll – annak érdekében, hogy a tanulók az iskolakezdést ne veszteségként, hanem izgalmas fejlődési lehetőségként éljék meg. A képzés olyan eszközöket ad a pedagógusok kezébe, amelyek elősegítik a gyermeki személyiség kibontakozását, és hozzájárulnak a sikeres iskolai beilleszkedéshez.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők a képzés során:
-
Mélyebb megértést szereznek az átmenet pszichológiai és pedagógiai hátteréről
-
Képesek lesznek hatékonyabban támogatni a gyermekek fejlődését és beilleszkedését
-
Bővítik módszertani eszköztárukat fejlesztő játékokkal és gyakorlatokkal
-
Új szemléletet sajátítanak el a prevenció és a pozitív nevelési megközelítések terén
-
Magabiztosabban működnek együtt az óvoda és iskola nevelői közösségeiben
Célcsoport:
Óvodapedagógusok, tanítók, fejlesztőpedagógusok, logopédusok, gyógypedagógusok, pszichológusok, általános iskolai tanárok és minden olyan szakember, aki részt vesz a gyermekek iskolakezdésének támogatásában.
Tréner: Schüssler Mónika
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Trogir, Horvátország
A kurzus időpontja: 2026.07.26-08-01. Planned
A kurzus díja: 595 EUR, a 2025. december 31-ig beérkező foglalások esetében, 2026-tól árváltozás várható!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges)
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Tréner
Schüssler Mónika
Tanító, óvónő, előadó
27 éve pedagógus. Általános iskola alsó tagozatán eldöntötte, hogy gyerekeket szeretne tanítani. Bár azon sokat vívódott, hogy mely korosztállyal szeretne foglalkozni. Ott volt az elképzelései között, hogy óvónő, tanító vagy matematika-rajz szakos tanár lesz. Végül arra a döntésre jutott, hogy kisgyerekekkel szeretne foglalkozni, ezért elvégezte az óvóképző, majd a tanítóképző főiskolát. A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában jelenleg 1. osztályos gyermekeket tanít, ahol boldogságórákat is tart. Ez a program a pozitív pszichológia eredményeire építve ad ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez, az óvodás és iskolás korosztály számára.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!