Sokan megállapították már, hogy nem mindig az osztályelsők lesznek a legsikeresebbek. Az oktatási rendszerünkben minden energiánkat arra fordítjuk, hogy lexikai tudást adjunk át, intellektuális képességeket fejlesszünk.
Érzelmi intelligencia, kitartás és szorgalom nélkül senkiből sem válhat sikeres ember!
Nem elég az osztályelsők szorgalma, a sikerhez szükség van arra is, hogy reálisan ismerjük fel önmagunk és mások érzéseit, s képesek legyünk reflektálni arra.
A mind tudatosabbá váló gyereknevelésnek, a sok fejlesztő játéknak köszönhetően a mai kisgyerekek nagy átlagban intelligensebbek, mint a 10-15 évvel ezelőttiek voltak, az érzéseiket azonban nem képesek megfelelően kezelni. Ez az oka, hogy napjainkban az érzelmi intelligencia fejlesztés kiemelten fontos.
Ehhez nyújt gyakorlati segítséget a tanfolyam, melynek során sok új módszert, eszközt és játékot ismerhetnek meg a résztvevők.
A kurzus tartalma:
Az érzelmi intelligencia fejlesztése elengedhetetlen az általános iskolákban. Az elmúlt évtizedekben óriási mértékben változott meg, és változik környezetünk. Újfajta ismereteket, folyamatos megújulást, az alkalmazkodás képességét igényli a modern világ. Az együttműködés képessége kiemelten fontos az iskolában, majd később felnőttként a munkaerő piacon is.
A hagyományos versengő, teljesítményorientált tanítás erre nem alkalmas. A jövő iskolájának olyan kompetenciák elsajátítását kell felvállalnia, amelyek képessé teszik a diákokat, hogy sikeresek legyenek. Ezért kell egyre nagyobb hangsúlyt fektetni az érzelmi intelligencia fejlesztésére. Amely magában foglalja az érzelmek felismerését és tudatosítását, a helyes önismeretet, önértékelést, önbizalmat, az önkontrollt, önszabályozást, és az empátiát.
Az érzések értelmezése önismeretet és emberismeretet ad, mely az iskolában a tanárokhoz és társainkhoz való viszonyunkat határozza meg, a munka világában pedig akár az egész karrierutunkat is döntően befolyásolhatja.
A fejlett érzelmi intelligencia segít kapcsolatba lépni másokkal, szavakkal kifejezni érzéseinket, felismerni, javítja kommunikációs képességeinket, növeli a teljesítményt, és ellenállóbbá tesz a stresszel szemben.
A kurzuson az általános iskolás tanulóknak szóló képességfejlesztő játékok megismerése mellett, a pedagógusok számára is lehetőség lesz ezeket önmagukon is alkalmazni, kipróbálni. A pedagógusok mindig mások segítői, az órákon lehetőség lesz, hogy végre önmagukra is figyeljenek, önmagukon is dolgozhassanak, kipróbálják és alkalmazzák a tanultakat.

A képzés célja, célkitűzései:
Célom az érzelmi intelligencia fejlesztés fontosságára felhívni a figyelmet. A tanfolyamon résztvevő pedagógusok, pedagógiai szakemberek számára hangsúlyozni, hogy nem csupán az IQ, hanem az EQ is nagy szerepet játszik abban, hogy kiből lesz sikeres, boldog gyerek, majd később boldog felnőtt. Új fajta szemlélet átadása. Érzelmi intelligenciát fejlesztő gyakorlati tevékenységek, feladatok, feladatsorok, játékok kipróbálása, mely tágítja látásmódjukat, és közben ismereteik is bővülnek.
Várható tanulási eredmények:
A tanfolyamon tanultak segítik a pedagógusokat abban, hogy új látásmódban tervezzék a nevelő-oktató munkát. Komplexebb szemléletű változatos tevékenységrendszer szervezésével, olyan helyzeteket teremtsenek melyek hatékonyak a tanulók személyiségfejlesztésében.
Képességfejlesztő tevékenységeket, módszereket, játékokat ismernek meg, próbálnak ki, amelyekkel biztosíthatják, támogathatják a gyermeki képességek széleskörű kibontakoztatását.
Célcsoport:
óvónő, tanító, általános iskolai tanár, gyógypedagógus, napközis tanító, fejlesztőpedagógus, pedagógiai asszisztens, alsó tagozat munkáját irányítók
Tréner: Schüssler Mónika
A kurzus időtartama: 30 tanóra (6 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Málta (Malta)
A kurzus időpontja: 2026.10.26-31. Planned
Rovinj: 515 EUR, de csak a 2025. december 31-ig beérkező foglalások esetén, 2026-tól árváltozás várható!!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Tréner
Schüssler Mónika
Tanító, óvónő, előadó
27 éve pedagógus. Általános iskola alsó tagozatán eldöntötte, hogy gyerekeket szeretne tanítani. Bár azon sokat vívódott, hogy mely korosztállyal szeretne foglalkozni. Ott volt az elképzelései között, hogy óvónő, tanító vagy matematika-rajz szakos tanár lesz. Végül arra a döntésre jutott, hogy kisgyerekekkel szeretne foglalkozni, ezért elvégezte az óvóképző, majd a tanítóképző főiskolát. A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában jelenleg 1. osztályos gyermekeket tanít, ahol boldogságórákat is tart. Ez a program a pozitív pszichológia eredményeire építve ad ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez, az óvodás és iskolás korosztály számára.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!