„A matematika egyik forrása az ember játékos természete, és éppen ezért nemcsak tudomány a matematika, hanem művészet is.”
(Péter Rózsa)
Ez az inspiráló egyhetes program azoknak a pedagógusoknak szól, akik szeretnék élményszerűbbé és diákjaik számára vonzóbbá tenni a matematikaórákat. A LOGIKALAND módszertan játékos, kreatív és problémamegoldásra épülő megközelítést kínál, amely a tehetséggondozást és a tanulás örömét helyezi középpontba. A résztvevők új eszközökkel, gyakorlatokkal, logikai játékokkal és digitális megoldásokkal gazdagodnak, amelyeket könnyedén beépíthetnek saját tanítási gyakorlatukba.
A kurzus tartalma:
A képzés során a résztvevők sokféle, gyakorlatban is kipróbálható játékot, feladatot és módszert ismernek meg, amelyekkel izgalmasabbá, élményszerűbbé és fejlesztőbbé tehetik a matematikaórákat. A tematikus napok egymásra épülnek, a pedagógusok folyamatosan tapasztalati úton tanulnak – a tanulás örömét saját maguk is megélik, amit később diákjaiknak is továbbadhatnak.
📍 1. Játékosítás a matematikaórán
-
Hogyan lehet egy hétköznapi matekórát „játéktérré” alakítani?
-
Motivációt növelő kerettörténetek, pontversenyek, gamification eszközök
-
Osztálytermi versenyjátékok, csapatfeladatok
📍 2. Tevékenységalapú matematika
-
Papíralapú és eszközigényes feladatok: hajtogatás, építés, modellezés
-
„Matek a kezekben” – manipuláció és szemléltetés a jobb megértésért
-
Geometriai rejtvények, darabolós és térbeli feladványok (pl. kockahajtogatás szalagból)
📍 3. Logikai és gondolkodtató játékok
-
Táblás játékok újragondolva: Quarto, Triovision, Pentominók
-
Kombinatorikai játékok: „Hányféleképpen?”, „Mi hiányzik?”, „Hol van a hiba?”
-
Számrejtvények, bűvös négyzetek, számelméleti trükkök
📍 4. Stratégiai és versenyfelkészítő gyakorlatok
-
Felvételi típusú feladatok játékos feldolgozása
-
Skatulyaelv, gráfok, logikai sziták gyakorlati alkalmazása
-
Matematikai történetmesélés: „Tevemódszer”, „Utazás a kör körül”
📍 5. Digitális eszközök és élménypedagógia
-
Online logikai játékok, mobilapplikációk kipróbálása és elemzése
-
Feladatok megoldása közösen digitális táblán vagy okoseszközön
-
Digitális kompetencia fejlesztése a matematika szolgálatában
📍 6. Matematika a való életben
-
Vásárlás, időbeosztás, útvonaltervezés: valós problémahelyzetek feldolgozása
-
Matematikai fogalmak „lefordítása” a diákok világára
-
Ujjszámolás és alternatív számrendszerek kipróbálása játékosan
📍 7. Saját élmény – saját fejlesztés
-
A résztvevők saját ötleteiket is beépíthetik, új játékokat tervezhetnek
-
Reflexió, tapasztalatmegosztás, jó gyakorlatok bemutatása
-
Közös záró projekt: „Tanulói élménycsomag” összeállítása
Ez a kurzus tökéletes választás mindazok számára, akik hisznek abban, hogy a matematika nemcsak szabályok és képletek rendszere, hanem kreatív, játékos és élményközpontú tanulási lehetőség is. Ha szeretnéd, ezt a tartalmi blokkot is egy grafikus prospektusba vagy webes formába tudom átültetni.

A képzés célja, célkitűzései:
A program célja, hogy a résztvevők játékos, élményszerű eszközöket ismerjenek meg a matematika tanításához. A kurzus különös figyelmet fordít a tehetséggondozásra, a kreatív gondolkodás és problémamegoldás fejlesztésére, valamint arra, hogyan tehetjük a matematikát „láthatóvá” és „megélhetővé” tanulóink számára. A pedagógusok olyan módszereket sajátítanak el, amelyekkel diákjaik érdeklődését felkelthetik és fenntarthatják – akár egy matekversenyre, akár egy hétköznapi tanórára készülnek.
Várható tanulási eredmények:
A tanfolyam végére a résztvevők:
-
új, kreatív módszertani eszközöket ismernek meg a játékos matematikaoktatásban;
-
bővítik repertoárjukat a tehetséggondozás és differenciálás terén;
-
képesek lesznek különféle játékokat célzottan alkalmazni fejlesztési szándékkal;
-
megtapasztalják, hogyan válhat a matematika szerethető, élvezetes tantárggyá a diákok számára;
-
tudatosítják saját tanítói szerepük jelentőségét a motiváció fenntartásában.
Célcsoport:
Általános iskola 3-8.osztályában tanító pedagógusoknak ajánlom, akik munkájuk során a tehetséggondozás területén a játék motiváló erejét elengedhetetlennek tartják. Hisznek abban ,hogy a diákjaikkal a matematika élményeken keresztül, tevékenykedtetéssel, pozitív megtapasztalásokkal megszerettethető és ehhez szívesen bővítik módszertani ismereteiket.
A kurzus trénere: Rácz Ildikó
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus dátuma: 2026.07.26-08.01. Tervezett/Planned
A kurzus helyszíne: Trogir, Horvátország
A kurzus ára: 595 EUR, a 2025. december 31.ig beérkező foglalások esetében, 2026-tól az ár változik!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges).
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Tréner
Rácz Ildikó
Logikaland-matematika
Tanári munkám eredményességét abban látom, hogy sikerül megmutatnom a gyerekeknek a matematika szépségeit, így azt már nem csak egy nehéz problémának, hanem egy izgalmas, megoldandó feladatnak élik meg. Örömmel vesznek részt az óráimon, foglalkozásaimon és lelkesedésem, elkötelezettségem őket is magával ragadja.
Hiszem és vallom, hogy amit szeret az ember azt sokkal könnyebben és hatékonyabban képes megvalósítani, ezért úgy gondolom, hogy a matematikát is érzelmeken keresztül érdemes tanítanunk.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!