A tanfolyam anyaga azoknak a tanároknak készült, akik szeretnék továbbfejleszteni tudásukat a tabletek, kollaboratív felületek tanórai használatában.
A kurzuson való részvételnek nem előfeltétele az első kurzus (Kalandra fel! IKT a tanórákon 1.0 – Játék, élmény, tanulás) elvégzése, hogy valaki a másodikra jelentkezzen, de minimális számítógéphasználati ismeret szükséges a tananyagok feldolgozásához.
Olyan kollégáknak ajánlom a kurzust, akik el akarják sajátítani, hogyan hozzanak létre, szerkesszenek meg, építsenek be a tanóráikba digitális tartalmakat, animációkat..
A kurzus tartalma:
A kurzus résztvevői megismerkednek új, a tanulói kreativitást fejlesztő játékos alkalmazásokkal, webes felületekkel. Megtanulják a különböző audiovizuális források tanórai felhasználásának lehetőségeit. Elsajátítják, hol és hogyan lehet az órákon felhasználható hang- és video fájlokat megkeresni, letölteni. Megismerkednek a vidó- és hangfájlok vágásával, szerkesztésével. Megismerik a tanítási folyamatokban használható egyszerű animációk készítésének módját. Olyan interaktív platformok használatával ismerkednek meg, amelyek megkönnyítik a képek, videók, virtuális túrák további hivatkozásokkal és információkkal való kiegészítését. Betekintést kapnak a szerzői jogi rendszer alkalmazásába (Creative Commons)
A kurzus végeztével a résztvevők fel tudják mérni az egyes IKT alkalmazások erősségeit, gyengeségeit, megtanulják beépíteni azokat a tanítás-tanulás folyamatába. A tanultak megkönnyítik a számítógépes munkájukat. Ismereteik bővülése lehetővé teszi majd számukra a tanulók fokozottabb motiválását, kreativitásuk kibontakoztatását.
A képzés célja, célkitűzései:
A tanfolyam célja, hogy olyan applikáció és felületek használatának elsajátítását tanítsa meg a kollégáknak, melyek illeszkednek az óra pedagógiai célkitűzéséhez, alkalmasak a tanulók motiválására, digitális kompetenciájuk és együttműködő képességük fejlesztésére.
A képzésen szerzett ismeretek birtokában a kollégák maguk alakítják ki a számukra és a gyerekek számára legmegfelelőbb tanítási – tanulási környezetet.
A munka során a pedagógusok megismerik azon alkalmazások, programok készítését, szerkesztését, melyek segítségével érdekesebb, látványosabb, s nem utolsó sorban hatékonyabb lesz a tanulói ismeretszerzés folyamata.
Várható tanulási eredmények:
Sikeresnek tekinthető a kurzus:
- ha a kollégák áttekintést kapnak az IKT alkalmazások használatának sokszínűségéről,
- ha a résztvevők megtanulják kiválasztani a tanulók igényeinek legmegfelelőbb alkalmazásokat, ezzel fokozva a diákok tanulási élményét,
- ha a tanult alkalmazások segítségével növelni tudják a tanulók kreativitását, tanulás iránti motiváltságát,
- ha ismereteket szereznek az audiovizuális anyagok oktatási célra történű felhasználásában,
- ha elsajátítják a hang- és videószerkesztés alapjait,
- ha megismerik a diákközpontú gyakorlatok és tevékenységek kialakításának gyakorlatát,
Célcsoport:
- általános és középiskolai tanárok,
- felnőttoktatásban dolgozó pedagógusok,
- intézményvezetől
A kurzus trénere: Krizsán Pál
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus dátuma:
Rovinj (magyarul)
2025.07.20-26. Planned
Málta (magyarul)
2025.10.27-11.01. Planned
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus ára: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Tréner
Krizsán Pál
Könyvtár – történelem szakos tanár
Krizsán Pál több, mint negyven éves pedagógus múlttal rendelkező könyvtár – történelem szakos tanár, 1977 óta tanít a Pilisvörösvári Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskolában.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!