„A matematika egyik forrása az ember játékos természete, és éppen ezért nemcsak tudomány a matematika, hanem művészet is.”
(Péter Rózsa)
Szeretettel várom egy hetes kurzusomra az általános iskola 3-8.osztályaiban matematika tanításával foglalkozó tanítókat/tanárokat!
A korábbi Logikaland kurzus elvégzése nem feltétele a 2.0-ás kurzusnak.
Természetesen örömmel látom a tavalyi lelkes csapatom résztvevőit is! Van még a tarsolyomban számukra is játékkeret. Egyhetes Flowba kerülünk az izgalmas tevékenykedtető feladványok kavalkádjában.
A kurzus tartalma:
Matekórák érdekesebbé tételéhez játékosítás sokféleségét, számos izgalmas, érdekes játékot ajánlok figyelmükbe.
A tehetséggondozás , versenyfelkészítés, matektáborok remek helyszínei az együttgondolkodásnak. Ezekhez kap feladat ízelítőt a résztvevő.
- Matek mindenhol, szórakoztató matematika: számolási trükkök
- Az olló geometriája, átdarabolásos feladványok.
- Hajtogatás: kocka hajtogatása szalagból
- Egyensúly a libikókán.
- Hányféleképpen? Matematikai játékok: szórakoztatva tanítva
- Egy kép többet ér, mint ezer szó.
- Tevemódszer. Skatulyaelv a hétköznapok matematikájában.
- Bűvös négyzetek szerkesztése.
- Táblázatos logika. Memóriajáték a számelmélet témakörben.
- Ujjszámolás.(ősrégi módszerek leporolva)
- Számrendszerek eszközökkel modellezve.
- Logikai szita alkalmazása. Utazás a kör körül.
- Stratégiai játékokból győztesként. Logikai készlet újragondolva: Hogyan lehet logikai készlettel Qvarto-t játszani?
- Felvételi feladatok megoldásának hatékonyabbá tétele digitális eszközökkel.
- Nem látjuk, de kitaláljuk prímtéglákkal.
- Hatványozás számpiramisok.
- Optikai illúziók, logikai játékok készítése.
- Triovision és a Triovision Mester térlátásfejlesztő társasjáték kipróbálása.
A képzés célja, célkitűzései:
A résztvevő pedagógusok általános iskolás tanulóik matematikai neveléséhez kapnak gyakorlatias képzést, amelyet szervesen beépíthetnek játékos, élménypedagógiájukba.
Olyan problémamegoldó gondolkodás fejlesztését célzó ismeretek rendszerével bocsájtjuk útra a kurzuson résztvevőket, amelyekkel modern matematikai ismeretek birtokába juttathatják diákjaikat. Cél, hogy a kollégáik tudjanak játszani a matematika morzsáival ilyen- olyan dallamokon a diákok értelmi, lelki húrjain. Minél több pedagógus lássa a feladatok megoldása kapcsán a fölcsillanó gyermeki szemeket. Gyakorlat közelebbi, a valós élet problémáihoz közelebb kerülő matematikaoktatás érdekesebb és fontosabb kell, hogy legyen a 21.századi diák számára.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők a kurzus végére megerősítést kapnak abban, hogy a tanulóink fejlesztése, tehetséggondozása, felzárkóztatása a legmotiválóbb úton a játékosítással, játékossággal, a tevékenykedtetéssel elengedhetetlen.
Jó gyakorlatok ismertetése, kipróbálása.
Célcsoport:
Általános iskola 3-8.osztályában tanító pedagógusoknak ajánlom, akik munkájuk során a tehetséggondozás területén a játék motiváló erejét elengedhetetlennek tartják. Hisznek abban ,hogy a diákjaikkal a matematika élményeken keresztül, tevékenykedtetéssel, pozitív megtapasztalásokkal megszerettethető és ehhez szívesen bővítik módszertani ismereteiket.
A kurzus trénere: Rácz Ildikó
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus dátuma:
Rovinj (magyarul)
2025.08.03-09. Planned
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus ára: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Tréner
Rácz Ildikó
Logikaland-matematika
Tanári munkám eredményességét abban látom, hogy sikerül megmutatnom a gyerekeknek a matematika szépségeit, így azt már nem csak egy nehéz problémának, hanem egy izgalmas, megoldandó feladatnak élik meg. Örömmel vesznek részt az óráimon, foglalkozásaimon és lelkesedésem, elkötelezettségem őket is magával ragadja.
Hiszem és vallom, hogy amit szeret az ember azt sokkal könnyebben és hatékonyabban képes megvalósítani, ezért úgy gondolom, hogy a matematikát is érzelmeken keresztül érdemes tanítanunk.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!