
Álomkapcsolat – tanár-szülő-diák – kommunikáció, együttműködés fejlesztése
2025.10.27-11.01. Tervezett
2026.04.06-11. Tervezett
Rovinj, Horvátország (magyarul)
2026.07.19-25. Tervezett
A mese több mint történet: kapu a gyermek belső világához, fejlődési lehetőség, érzelmi biztonságot nyújtó tér és kreatív önkifejezési forma. A képzés célja, hogy a résztvevők mélyebb megértést nyerjenek a mese pszichológiai és pedagógiai alapfogalmairól, megismerjék a mesélés fejlesztő, támogató és kapcsolatépítő szerepét, valamint gyakorlati eszközöket kapjanak a történetalkotás és élőszavas mesemondás tudatos pedagógiai alkalmazásához.
Kiemelt fókusz a differenciálás és az atipikus fejlődésű gyermekek támogatása, valamint egy közös módszertani tár kidolgozása.
A kurzus tartalma:
A résztvevők a képzés során:
Elméleti és gyakorlati alapot nyújtani a mese, a mesélés és a történetalkotás tudatos pedagógiai és pszichológiai alkalmazásához, különös tekintettel az érzelmi fejlődésre, a kapcsolatok építésére és az inkluzív nevelésre.
Célkitűzések:
A képzés végére a résztvevők képesek lesznek:
A kurzus trénere: Kerekes Valéria
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus dátuma:
Rovinj: 2026. július 19-25. Tervezett
Trogir: 2026.07.26-08.01. Tervezett
A kurzus helyszínei: Rovinj és Trogir (Horvátország)
A kurzus ára:
Rovinj: 595 EUR, de csak a 2025. december 31-ig beérkező foglalások esetén, 2026-tól árváltozás várható!!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Trogir: 595 EUR, de csak a 2025. december 31-ig beérkező foglalások esetén, 2026-tól árváltozás várható!!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges)
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Szakmai hitvallása, hogy a mese és a játék nemcsak fejlesztő eszköz, hanem kapcsolódási forma is, amely hidat teremt gyermek, pedagógus és szülő között.
Kerekes Valéria a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának Neveléstudományi Doktori Iskolájában folytat kutatásokat, fő területe a mesélés és a történetalkotás pedagógiai és pszichológiai szerepe az óvodai nevelésben. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karának oktatójaként több mint két évtizede tanítja a leendő pedagógusokat, valamint szakmai műhelyeket, képzéseket vezet óvodapedagógusok, tanítók és könyvtárosok számára.
A Felelős Szülők Iskolájának szakértőjeként rendszeresen tart előadásokat és szülői programokat a mese és játék pedagógiai jelentőségéről. Tagja továbbá az Edisonplatform Gondolkodó körének, amely Magyarország egyik legjelentősebb innovációs közössége: olyan szakembereket, vállalkozókat és pedagógusokat fog össze, akik a 21. századi készségek fejlesztésén és a jövő oktatási megoldásain dolgoznak.
Publikációi és könyvei a mesepszichológia, a játék és a gyermeki kreativitás fejlesztésének területeire fókuszálnak. Szerzőtársaival közösen olyan köteteket jegyez, mint a Mesepszichológia a gyakorlatban (2017) vagy A gyermekek játéka – és ami mögötte van (2024). Előkészületben lévő könyve (Érezd, hogy érzel! – Játékgyűjtemény a gyermekek érzelmi és társas fejlesztéséhez, 2025) a gyermeki érzelmi és szociális fejlődés támogatását állítja középpontba.
Szakmai hitvallása, hogy a mese és a játék nemcsak fejlesztő eszköz, hanem kapcsolódási forma is, amely hidat teremt gyermek, pedagógus és szülő között.
Jelentkezem erre a képzésre!