A kurzuson felfedezzük, hogy a környezetünkben, a körülöttünk lévő nyílt és zárt terekben, parkokban, utcákon, tengerparton, kávézókban, múzeumokban, nyilvános vécén és a sikátorokban, milyen történetek lapulnak. Megismerjük a teret, mint a legfontosabb dramaturgiai szervezőerőt, felszabadítjuk az iskolákban többnyire háttérbe szorított asszociációs képességet, és létrehozzuk közös történeteinket. Szöveg-és forgatókönyveket írunk, amelyek a hét során megelevenednek majd. Játsszunk, hogy megtanítsuk a gyerekeket a fantáziájuk felszabadításával, szabadon szövegeket írni, és közösségben alkotni
A kurzus tartalma:
A kurzus során felfedezzük és megismerjük azokat a zárt és nyitott tereket, amelyekben történetek rejtőznek. A helyszínekből inspirálódva teremtjük meg a főszereplőt, a főszereplő ellenségét és támogatóját, konfliktusokat, váratlan fordulatokat, végkifejletet. A terekből kiindulva viszonyulunk az időhöz, készülő történeteinket nemcsak térben, hanem időben is elhelyezzük. Megtanulunk szövegkönyvet és forgatókönyvet írni, és telefonjainkkal leforgatni a történeteket, vagy a helyszíneken végigsétálva eljátsszuk, megelevenítjük őket. A kurzus résztvevői több dologban is kipróbálhatják magukat: írhatnak, forgathatnak, szerepelhetnek, instruálhatnak. Mindezt biztonságos, támogató környezetben. A módszer lényege, hogy a történeteken keresztül a résztvevők önmagukat és társaikat is megismerjék, megírják és eljátsszák lappangó történeteiket, felszabaduljanak a játék és az alkotás közös örömében, miközben észrevétlenül tanulnak.
A képzés célja, célkitűzései:
- élménypedagógiai módszertant adjon a pedagógusok kezébe
- fejlessze a kifejező -és íráskészséget, kreativitást
- magyar nyelv és irodalom, dráma, média, idegen nyelv, történelem, életvitel tantárgyak tanításában használható módszer, de bármely szak esetén,
- segíti egy osztály vagy csoport közösséggé formálását
- a képzés célja, hogy a résztvevők a tantárgyakat komplexen lássák, összefüggéseikben
- érzékenyít a felmerülő problémák iránt
- fejleszti az együttműködést, a csoportdinamika organikus alakulását
- célkitűzés az önismeretet, a hatékony kommunikáció, az önreflexív és reflexív képességek fejlesztése
Várható tanulási eredmények:
- Az asszociációs képességet beépíti a tanulási-tanítási folyamatába
- A módszer eredménye, hogy a szövegalkotásra, kreatív folyamatként tekint, ami bárki számára elérhető, megtanulható
- A vizuális látásmódot felerősíti, összeköti a telefonos kisfilm-készítés alapjaival, fejleszti a 21. századi kompetenciákat
- A résztvevők tanulási kényszer nélkül, komplexen gondolkodva tekintenek a történeteken keresztül a világra
- A történetek megalkotásával átélhetővé válnak olyan helyzetek, problémák, történések, amelyekkel a résztvevők nem találkoztak vagy ha igen, megoldatlanul maradtak
- Alapvető társas és szociális készségeket fejleszt, amely elengedhetetlen a sikeres együttműködéshez, azaz kooperálni tanít, nem versenyezni
Célcsoport:
- Általános és középiskolai tanárok
Tréner: Benkő Imola Orsolya
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja:
Rovinj (magyarul)
2025.07.20-26. Planned
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Tréner
Benkő Imola Orsolya
Egyetemi oktató, független színházi rendező, művészeti vezető, író
Benkő Imola Orsolya Temesváron született, Szegeden él. Magyar-színháztudomány szakon végezett az Szegedi Tudományegyetemen.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!