A kurzus tartalma:
A továbbképzés célja, hogy a pedagógusokat felkészítse a kognitív, affektív és szomatikus képességterületek komplex, párhuzamos fejlesztésére, valamint olyan ingergazdag tanulási környezet megteremtésére, amely elősegíti a tanulók tehetségének kibontakozását. A résztvevők nemcsak elméleti tudást, hanem sokrétű gyakorlati tapasztalatot is szereznek a képességfejlesztés korszerű technikáiról és azok hatékony pedagógiai alkalmazásáról. A képzés során megtanulják, hogyan lehet a kognitív, érzelmi és testi képességekhez kapcsolódó fejlesztési módszereket tudatosan beépíteni a mindennapi gyakorlatba, miként ötvözhető az egyéni és a team munka a tanulói kreativitás, önállóság és együttműködés erősítése érdekében, valamint hogyan valósítható meg a tehetségazonosítás és a személyre szabott fejlesztés egyensúlya. A résztvevők valós projekthelyzetekben próbálhatják ki a természettudományi, művészeti és mozgásos feladatokban rejlő lehetőségeket, megismerkednek az interdiszciplináris, tantárgyfüggetlen projektmunka világával, és elsajátítják az öndifferenciálás eszköztárát, amely a tanulók egyéni fejlődési útjainak támogatását teszi lehetővé.
A kurzus szórakoztató és élményalapú tanulási folyamatot kínál, amelyben a résztvevők maguk is átélhetik a flow-élményt, miközben gazdagítják szakmai repertoárjukat. Ez a képzés hozzájárul ahhoz, hogy a pedagógusok olyan motiváló, stresszmentes és kreatív tanulásikörnyezetet alakítsanak ki, amely egyszerre támogatja a diákok holisztikus fejlődését és a pedagógus szakmai kiteljesedését.

A képzés célja, célkitűzései:
A tanfolyam célja, hogy a pedagógusokat elméleti és gyakorlati ismeretekkel támogassa a tehetségazonosítás és tehetséggondozás folyamatában. Ennek keretében olyan differenciált és ingergazdag tanulási környezet kialakítására helyezi a hangsúlyt, amely egyszerre biztosítja a tanulók és a pedagógusok számára a motivációt fenntartó, élményszerű tanulást (flow-élmény), valamint elősegíti a tehetségígéretek hatékony felismerését és a személyre szabott fejlesztést. A résztvevő pedagógusok megismerkednek a mindennapi gyakorlatban könnyen alkalmazható, hatékony módszerekkel és gyakorlatokkal, amelyek a kognitív, érzelmi és testi képességterületek párhuzamos fejlesztését célozzák, így elősegítve a tanulók tehetségének kibontakoztatását és holisztikus fejlődését.
Várható tanulási eredmények:
A képzés elvégzését követően a résztvevő pedagógus képes lesz:
- létrehozni és működtetni olyan differenciált, ingergazdag tanulási környezetet, amely elősegíti a tanulói tehetség kibontakozását és támogatja a flow-élmény megélését,
- ismertetni és tudatosan alkalmazni a kognitív, affektív és szomatikus képességterületek fejlesztési technikáit,
- tervezni és megvalósítani természettudományi, művészeti és mozgáskoordinációt fejlesztő projekteket egyéni és team munkaformában,
- felismerni és dokumentálni a tehetségígéreteket a fejlesztési folyamat során,
- a tehetségazonosítás alapján személyre szabott, a tanulók erősségeire és gyengeségeire építő fejlesztési feladatokat kialakítani,
- interdiszciplináris, tantárgyfüggetlen feladatokat tervezni és kivitelezni, amelyek felkeltik a tanulók érdeklődését különböző tudomány- és művészeti területek iránt,
- támogatni a tanulók önálló ötleteinek kibontakozását és azok megvalósítását, alkalmazni az öndifferenciálás módszereit, és beépíteni azokat a fejlesztő munka tervezésébe és kivitelezésébe,
- integrálni a képességfejlesztés szórakoztató, élményalapú és stresszmentes formáit a mindennapi pedagógiai gyakorlatba.
Célcsoport: Általános iskola felső tagozatos pedagógusai, a középiskolák pedagógusai, fejlesztőpedagógusok, iskolapszichológusok. A módszer tantárgyfüggetlen, így a kurzus alkalmas bármely szakos pedagógus számára.
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus vezető trénere: Orbán Sándor
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontjai: 2026.07.19-25.
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges) és egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Orbán Sándor
Fejlesztő – innovátor mesterpedagógus, szakvizsgázott mentorpedagógus, testnevelő tanár – okleveles edző
Kapcsolata a művészetekkel:
Hangszeres zenei oktatásban részesült diákkorában. Hegedűvel indult a tanulás majd a trombita következett. Rövid ideig egy zenekar tagja volt majd végleg elragadta magával a versenysport. Édesapja révén közel került a festészethez. Bár soha nem fedezet fel magában ilyen jellegű tehetséget, a festészet nagy rajongója.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!