Fel szeretné ébreszteni az önben szunnyadó alkotót? Empátiát szeretne tanulni azáltal, hogy kipróbál valamit, ami nagy határátlépést jelent? Miért is ne állítanánk magunkat efféle kihívás elé amikor a diákjainktól is ezt kérjük?
A kurzus során elmélyülünk az alkotói folyamatban, ezúttal nagy hangsúlyt fektetve a vázlatkészítésre, a különleges helyszín adta lehetőségek kiaknázására, a szabadtéri alkotásra.
A résztvevők lehetőséget kapnak arra, hogy megfigyeljék a természet csodáit, dokumentálják megfigyeléseiket, és kreatívan ábrázolják azokat különböző technikákkal. A pedagógiai munka során jól használó reflexív módszerekkel tesszük tudatosabbá az alkotói folyamatot, amelyet naponta digitálisan dokumentálunk, így a kurzus végén egy saját weboldal segítségével tudjuk megosztani a kurzus során tanultakat.
A kurzus tartalma:
Természet utáni vázlatok készítésével, szintézissel, színkeverési gyakorlatokkal saját kompozíciókat hozunk létre, elsősorban akrilfestékkel.
Kreativitásfejlesztő gyakorlatokkal, játékkal, inspiráló alkotók munkamódszereinek megismerésével festünk természet ihlette alkotásokat. A design thinking módszerével is megismerkedünk. Munkánkat folyamatosan dokumentáljuk és az első naptól kezdve egy önálló weblapon dolgozunk.
A képzés célja, célkitűzései:
A képzés célja a kreativitás fejlesztése komplex alkotói tevékenységek révén, amelyek hosszú távon támogatják a szakmai megújulást, stresszoldó hatásúak és megelőzik a kiégést. Az alkotás élményének beépítése a pedagógiai gyakorlatba gazdagítja a résztvevők módszertani kultúráját. Emellett az önkifejezés eszköztárának holisztikus fejlesztése hozzájárul a pedagógiai megújuláshoz.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők képesek lesznek kreativitásfejlesztő gyakorlatokkal gazdagítani a tanóráikat, és a saját rekreációs tevékenységeiket. Az alkotói folyamat során fejlődnek a „puha készségek” az absztrakció és a szintetizálás készsége is. Az alkotói élmény személyiségfejlesztő hatása hosszú távon fejti ki hatását a pedagógiai munkára. A résztvevők önálló alkotásokat hoznak létre. Az alkotói folyamat dokumentálása során minden résztvevő saját weboldalt készít.
Célcsoport: Ez a tréning kifejezetten azoknak a pedagógusoknak, – bármilyen szakos kollégáknak szól, – akik nem részesültek formális művészeti oktatásban, de indíttatást éreznek arra, hogy alkossanak, fessenek, megtalálják a saját vizuális nyelvüket, és bátorságuk legyen megszólalni rajta, ugyanakkor a kurzus a vizuálisan képzett kollégák módszertani palettáját is gazdagítja.
A kurzus trénere: Pataki Marianna
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nao)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2025. július 13-19.
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Tréner
Marianna Pataki
Szakértő könyvtáros, illusztrátor, grafikus
Lelkes szakértő könyvtáros, 18 éves tapasztalattal kétnyelvű környezetben, ahol kulcsfontosságú feladatok is szerepelnek; a hallgatók tanulmányi eredményeinek előmozdítása minőségi referenciaszolgáltatásokkal és könyvtári kutatási projektekkel, rugalmas tanulási környezet kialakításával és az olvasás népszerűsítésével.
Lelkesen fejleszti a könyvtári tereket és szolgáltatásokat tervezői gondolkodásával és a UX módszerek megvalósításával.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!