Képzeld el, hogy mindössze egy hét alatt tisztábban látod, mi fáraszt el a tanári pályán, és hogyan töltheted vissza az energiáidat. A kiégés-megelőzés nem bonyolult tudomány: néhány egyszerű felismerés, praktikus módszer és egy kis önreflexió elég ahhoz, hogy új lendületet kapj.
Ez a képzés túlmutat az elméleti ismeretek átadásán: interaktív gyakorlatok, önreflexiós feladatok, csoportos szimulációk és az IKIGAI-módszer személyre szabott alkalmazása révén segíti a pedagógusokat abban, hogy megtalálják saját belső erőforrásaikat. A kurzus így nemcsak a tanári jóllétet erősíti, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy a résztvevők hosszú távon motiváltak, kiegyensúlyozottak és inspirálóak maradjanak saját iskolai közösségükben.
A kurzus tartalma:
A tanári pálya elhivatottságot, kreativitást és lelkesedést kíván – ebből kifolyólag fokozottan ki van téve a kiégés veszélyének. A képzés során a résztvevők megismerik a kiégés folyamatait és fázisait, valamint azokat a belső működési mechanizmusokat, amelyek gyakran észrevétlenül vezetik a pedagógust a túlterhelődés felé. A tréning középpontjában három tipikus attitűd áll:
- Túlzott adakozás – amikor mindig mások szükségletei kerülnek előtérbe.
- Túlteljesítés – amikor a „mindenből a maximumot” szemlélet állandó nyomást teremt.
- Túlzó kontroll – amikor a biztonságvágy korlátozza a rugalmasságot és szabadságot.
A kurzus újdonsága, hogy a résztvevők nemcsak a kiégést kiváltó tényezőket ismerik meg, hanem azt is, hogyan találhatnak vissza saját belső erőforrásaikhoz. Az IKIGAI-módszer segítségével mindenki beazonosíthatja, mi ad számára valódi értelmet, motivációt és örömet a tanári hivatásban és a magánéletben.

A képzés célja, célkitűzései:
- A résztvevők megismerik a kiégés pszichológiai és pedagógiai hátterét.
- Tudatosítják, hogy mely belső működési mechanizmusok hajlamosítják őket a túlterhelődésre.
- Megértik, mit jelent a belső erőforrás, és az IKIGAI-módszer révén képesek lesznek beazonosítani saját erősségeiket és motivációs forrásaikat.
- Gyakorlati eszköztárat sajátítanak el a stresszkezeléshez, önmenedzsmenthez és a személyes–szakmai egyensúly megőrzéséhez.
- Inspiráló közösségi élményen keresztül támogatást és erőt merítenek más pedagógusoktól.
Várható tanulási eredmények:
A képzés végére a résztvevők:
- Ismeret szintjén: értik a kiégés fogalmát, folyamatait és szakaszait; felismerik a túladakozó, túlteljesítő és túlzó kontrolláló működés mintázatait.
- Készség szintjén: képesek azonosítani saját stresszforrásaikat, tudatosítani automatikus reakcióikat, és alkalmazni rövid távú stresszcsökkentő technikákat.
- Attitűd szintjén: nyitottabbá válnak az önreflexióra, bátrabban húznak egészséges határokat, és nagyobb rugalmassággal kezelik a szakmai kihívásokat.
- IKIGAI eredményként: felismerik személyes belső erőforrásaikat, és kialakítják saját egyéni „IKIGAI-térképüket”, amely útmutatóként szolgál a kiégés megelőzésében.
- Gyakorlati produktumként: elkészítik személyes „jóllét-tervüket”, amely konkrét lépésekből áll a mindennapi kiégés-megelőzéshez.
Célcsoport:
Pedagógusok, vezetők, oktatói munkát közvetlenül segítő szakemberek
Tréner: Guba Eszter
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Trogir, Horvátország
A kurzus időpontja: 2026.07.26-08.01. Tervezett
A kurzus díja: 595 EUR, a 2025. december 31-ig beérkező foglalások esetében, 2026-tól árváltozás várható!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges)
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Tréner
Guba Eszter
Spanyol–földrajz szakos tanár, mentor, coach
Guba Eszter spanyol- és földrajztanár. Szegeden él, Magyarországon, bár napi kapcsolatban áll a spanyol nyelvvel, mivel spanyol kollégákkal dolgozik egy magyar–spanyol kétnyelvű programban.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!