Ez a gyakorlatorientált képzés kiemeli az idegennyelv-elsajátítás és nyelvtanulás közötti különbségeket, valamint annak fontosságát, hogy a gyakorló nyelvtanárokat ellássuk a tanulási motiváció és az agybarát tanulási stratégiák eszközeivel. A képzés során a tanárok megismerkednek az idegennyelv-elsajátítás gyakorlati és hatékony módszereivel, valamint modern gyakorlati eszközeivel.
A kurzus tartalma:
A képzés bemutatja az idegennyelv-elsajátítás és a CLIL (Tartalomalapú nyelvfejlesztés ) módszerekhez kapcsolódó gyakorlati feladatokat és alapvető elméleteket. A résztvevők megismerkednek ezeknek a fogalmaknak a kapcsolatával és gyakorlati alkalmazásukkal az osztályteremben.
A kurzus bemutatja a motiváló nyelvtanítás modelljét, az önirányított tanulás támogatására szolgáló módszereket – például a többszörös intelligenciát és a látható tanítást –, valamint innovatív visszajelzési megközelítéseket, beleértve az egyéni tanulási tervek használatát. Emellett a résztvevők megtanulják, hogyan használhatják a dalokat, meséket, videókat és filmeket a tanítás hatékonyságának növelésére. Fontos megjegyezni, hogy ezek a nyelvpedagógiai módszerek és eszközök nemcsak gyermekek, hanem felnőttek esetében is alkalmazhatók.
A képzés célja, célkitűzései:
- A képzés célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a nyelvelsajátítás, a CLIL és a nyelvtanulási motivációs modell fogalmával és előnyeivel.
- Részletesen bemutatja a kulcsfontosságú lépéseket, a hatékony visszajelzési technikákat és a látható tanítás felfedezéseit.
- Kiemeli a többszörös intelligenciát alkalmazó tanítási módszer szerepét az önirányított tanulás támogatásában.
- Bevezeti az agybarát stratégiákat, amelyek segítik a diákokat motivált és önirányított tanulókká válni.
- Ösztönzi a résztvevőket praktikus és hatékony tanítási módszerek és eszközök használatára, a tanult gyakorlatok, dalok, mesék, videók és filmek alkalmazásával.
Várható tanulási eredmények:
A kurzus végére:
- A résztvevők megértik a nyelvelsajátítás és a CLIL fogalmait, jelentőségét és stratégiáit.
- Képesek azonosítani és támogatni a tanulási erősségeket a Többszörös intelligencia módszerének alkalmazásával.
- Segíteni tudják a diákokat saját tanulási stratégiáik hatékony használatában.
- Alternatívákat tudnak javasolni a nyelvtanulási motivációs modellek alapján.
- Alkalmazzák a bemutatott gyakorlati módszereket.
- Beépítik a látható tanítás stratégiáit a saját pedagógiai gyakorlatukba.
- Kipróbálnak különböző tanulási stratégiákat, és integrálni tudják őket a gyakorlatba.
Célcsoport:
- Általános és középiskolai tanárok
Tréner: Neumayerné Dr. Streitman Krisztina Phd.
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja:
Rovinj (magyarul)
2025.07.20-26. Planned
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Tréner
Neumayerné Dr. Streitman Krisztina Phd.
oktató, docens és kutató, coach és tréner
- oktató, docens és kutató a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karán,
- Nyelv, Irodalom, Kultúra Tanszék Idegennyelvi Műveltségi területének vezetője
- az ICF (International Coaching Federation) által akkreditált, az Efficient Language Coaching által kiadott okleveles Neurolanguage Coach®
- üzleti és interkulturális kommunikációs tréner
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!