Hogyan válhat egy iskolai közösség biztonságos, támogató és inspiráló térré? Ez a kurzus gyakorlati eszközöket és szemléletet kínál azoknak a pedagógusoknak, akik szeretnének tudatosan építkezni az osztálytermi légkörtől a tantestületi együttműködésig. A képzés során konkrét módszerekkel dolgozunk, amelyek elősegítik a tanulók közötti együttműködést, a konfliktusok konstruktív kezelését, valamint a tanári közösségek közös értékeinek és működési kultúrájának kialakítását.
A kurzus tartalma:
A kurzus során a résztvevők saját élményen keresztül ismerhetnek meg olyan eszközöket és megközelítéseket, amelyek hozzájárulnak:
- az osztálytermi közösségek bizalomra épülő működéséhez,
- a tanulói motiváció és részvétel növeléséhez,
- az iskolai konfliktushelyzetek kezelhetőbbé tételéhez,
- valamint a tanári együttműködés fejlesztéséhez, a kiégés megelőzéséhez.
A program kiterjed a diákcsoportokkal végzett közösségépítő munkára, valamint a tantestület mint szakmai közösség formálására is. A tréning során külön figyelmet szentelünk a szereptisztázásra, a biztonságos légkör kialakítására, és az érzelmi intelligencia szerepére a közösségi kapcsolatokban.

A képzés célja, célkitűzései:
- Tudatosság fejlesztése a közösségek alakulásáról és dinamikájáról
- Eszköztár bővítése a diákok és pedagógusok közötti kapcsolatok erősítéséhez
- A pedagógus mint közösségi szereplő és facilitátor szerepének megerősítése
- Módszerek elsajátítása az osztályközösség, tanulói részvétel és pedagógiai partnerség támogatására
- Tantestületi együttműködés erősítése: értékek, kommunikáció, közös célok mentén
Várható tanulási eredmények
A résztvevők a képzés végére:
- megértik a közösségfejlesztés alapvető elméleti kereteit és gyakorlati eszköztárát;
- képesek lesznek tudatosan beavatkozni a csoportdinamikai folyamatokba;
- reflektív attitűddel közelítenek saját pedagógiai és kollégákkal való kapcsolataikhoz;
- fejlesztik a kommunikációs és együttműködési készségeiket;
- képesek lesznek támogató közösségi légkört kialakítani a tanórákon és a tantestületben egyaránt.
Célcsoport:
Általános és középiskolai pedagógusok, osztályfőnökök, iskolai segítő szakemberek, intézményvezetők, pedagógiai munkát segítők
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2026.07.19-25. Planned
A kurzus díja: 595 EUR, a 2025. december 31-ig beérkező foglalások esetében, 2026-tól árváltozás várható!
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges)
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Kattintson a gombra, jelentkezzen!
Jelentkezem erre a képzésre!