Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal

péntek, 13 október 2017 18:02

Módszertani megújulás Scarborough-ban

Augusztus során két hetet töltöttem az észak-angliai Scarborough-ban, az Anglolang nevű nyelviskola Language and Methodology for Teachers of English c. kurzusát látogatva. Választásom azért esett erre a helyre, mert kisvárosi környezetben szerettem volna angoltanítási módszertani ismereteim körét tovább tágítani.

A délelőtti órákon a világ minden tájáról érkező csoporttársakkal szókincsünket gyarapítottuk, kifejezőkészségünket javítottuk, ultramodern szavakat ismertünk meg, „habkönnyű” témákat – pl. menekültkérdés, vagy nemzeti büszkeségeink, szégyenfoltjaink - jártunk körül. Sokat hallottunk a brit valóságról, a multikulturális lét kihívásairól, a brit iskolákban alkalmazott fegyelmezési rendszerről, a fiatalok szabadidős ténykedéseiről, az iskolarendszerről, a brit celebvilágról. Délutánonként egy hatalmas tudású kolleginától egy sor módszertani ötletet leshettünk el. Tanáraink mindent megtettek azért, hogy a rendelkezésünkre álló idő alatt a lehető legtöbbet fejlődjünk. A fesztelen légkör, az iskola mindenre kiterjedő figyelme jellemezte napjainkat. Magával ragadott a nyelviskola összes dolgozójának szakmaisága, a diákok iránt éreztetett folyamatos jóindulata. Városnézést, moziestet, színházlátogatást, kocsmakörutat szerveztek nekünk. Szerdánként egész napos kirándulásra invitálták a nyelviskola összes diákját, ekkor jutottunk el Yorkba és Leeds-be. Pazar túravezetőnk szellemes megjegyzései fűszerezték ezeket a napjainkat.

Izgalmas volt megismerni olyan norvég, spanyol, japán, lengyel, német, litván, francia kollégákat, akik igen hasonló kihívásokkal találják szembe magukat nap nap után, mint jómagam. Az egymásközti beszélgetésekben is felbukkantak olyan motívumok, melyek tanítási arzenálomat gazdagítják.

Felvetődött néhány iskolaközi kapcsolat lehetősége is, a jövő majd megmutatja, ebből mi válik valósággá.

A felajánlott lehetőségek közül azt választottam, hogy egy helyi lakos szállásoljon el. Egy energikus, idősebb hölgyhöz jutottam, aki nagyon szívesen s színesen beszélgetett velem, egy csomó új impulzust adva. Hétvégére is szervezett fakultatív kirándulást az iskola, ill. mi, csoporttársak is felfedeztünk néhány, a városból busszal könnyedén bejárható helyet. Magában Scarborough-ban is sok a látnivaló, a vár romjai, egy 13. századi alapokkal büszkélkedő gyönyörű templom, kertjében Anne Bronte sírjával, csodaszép parkok…. A tengerpart egy külön élmény a maga apály-dagály játékával, szikláival, vadóc sirályaival.

Vállon veregettem magam választásomért, s mindenkinek tiszta szívből ajánlani tudom e várost, ezt az iskolát.

További beszámolók a projektről: http://svetits.hu/index.php/17-palyazat/557-erasmus