Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal

Gyermekek háza

kokayne foto

 

1. Kókayné Lányi Marietta

1983-ban végezett a Budapesti Tanítóképző Főiskolán, majd diplomát szerezett az ELTE Bölcsészettudományi Karának Pedagógia szakán. Itt ismerte meg a nyugat-európai reformpedagógiai irányzatokat, az „alternatív” gondolatokat. Kezdő tanító kora óta foglalkoztatatta, miként lehet az iskolát valóban gyermekközpontúvá tenni, biztosítani, hogy a diákok a tanulási helyzeteket aktívan, örömmel éljék meg. Fontosnak tartja, hogy az iskola minden tanulója számára elfogadó, támogató környezetet nyújtson. Társaival e célok megvalósítására hozta létre 1991-ben a Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Programot.

A Gyermekek Háza inkluzív iskola, minden osztályában tanulnak sajátos nevelési igényű tanulók. Kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra, a személyre szabott tanulástámogatás megvalósítására.  Jelenleg a Gyermekek Háza Alternatív Általános Iskola és Gimnázium intézményvezetője.Pedagógiai tapasztalatait közoktatási szakértőként is igyekszik hasznosítani.

Fontosnak tartja a szakmai tapasztalatai megosztását, tanít az ELTE PPK-n és az AVKF-en.  Pedagógustovábbképzési programjukban – Hatékony iskolát mindenkinek, inkluzív nevelés a gyakorlatban – trénerként működik. Az évek során több cikke, könyve jelent meg.

Megjelent kiadványai: 

Könyv az integrációról (2007.)
Könyv a differenciálásról – társszerzővel (2008. 2017.)
Történetek a Gyermekek Házáról (2016.)

Szakmai munkája elismeréseként több kitüntetésben részesült:

Eötvös József-díj (2022.), Zalabai Gábor-díj (2021.) Bárczy István-díj (2011.) Trefort Ágoston-díj (2008.) Pannon Példakép -díj (2007.) Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt (2004.) 

„Kiváló Szakvezető” díj (ELTE Tanító és Óvóképző Főiskolai Kar 2003)

 

 

 

Szabone Vajna Kingq

 

2. Szabóné Vajna Kinga 

Tanítói pályáját 1985-ben – a Budapesti Tanítóképző Főiskola elvégzése után – a Práter utcai általános iskolában kezdte. Három évig volt itt osztálytanító, osztályfőnök. A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Programhoz 1997-ben csatlakozott. 

A Gyermekek Háza minden tanuló számára elfogadó környezetet biztosít, tiszteli a diákok sokszínűségét, tanítási gyakorlatában, módszereiben igazodik a gyerekek igényeihez. Ez a szemlélet tette lehetővé, hogy osztályaikban együtt tanulnak a sajátos nevelési igényű és a kiemelkedően tehetséges diákok. 

2015. júniusában pedagógus szakvizsgát szerezett a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Karán mentortanár szakirányon, tanóráin rendszeresen fogadja a munkájuk iránt érdeklődő kollégákat, a pályára készülő hallgatókat. 

Pedagógus továbbképzési programjukban (Hatékony iskolát mindenkinek, inkluzív nevelés a gyakorlatban) trénerként vesz részt.

A 2021-22-es tanévben az iskola Gyermekek Háza Alternatív Általános Iskola és Gimnázium néven önálló intézménnyé vált, az a megtiszteltetés érte, hogy ő lehet az új intézmény egyik tanügyigazgatási vezetőhelyettese. 

Több kiadványban jelentek meg differenciált óravázlatai (Tanítani vagy MEGtanítani – Tartalmilag differenciált órai tevékenységek az alapozó oktatásban, FÜPI, 2008); Vojnitsné Kereszty Zsuzsa – Kókayné Lányi Marietta: Könyv a differenciálásról (2008, Educatio). 

2017-ben  Felkészülés egy differenciált tanórára címmel  két részben cikke jelent meg a Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft. gondozásában az Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés című kiadványban.

2007. júniusban Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Művelődési Iroda irodavezetői dicséretben részesítette.

Pályája során arra  a legbüszkébb, hogy egy innovatív szakmai közösség aktív tagja lehet. Olyan iskolában dolgozhat, ahol tanítványai változó igényeit kihívásként élik meg, közösen keresik a válaszokat. Büszke az osztálytermi munkájára is. Örül, hogy az elmúlt években sok kisgyerekkel sikerült megszerettetnie a tanulást, a tantárgyait. A visszajelzések szerint a gyerekek és szüleik is szívesen emlékeznek vissza az együtt töltött időre.

 

2025-re meghirdetett tanártovábbképzési kurzusuk Rovinjban:

Inkluzív nevelés, oktatás