Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal

a játékok bűvöletében

logikaland1

LETÖLTHETŐ KURZUSLEÍRÁS

 

„A matematika egyik forrása az ember játékos természete, és éppen ezért nemcsak tudomány a matematika, hanem művészet is.”

(Péter Rózsa)


Szeretettel várom egy hetes kurzusomra  az általános iskola 3-8.osztályaiban matematika tanításával foglalkozó tanítókat/tanárokat!


A korábbi Logikaland kurzus elvégzése nem feltétele a 2.0-ás kurzusnak.

Természetesen örömmel látom a tavalyi lelkes csapatom résztvevőit is! Van még a tarsolyomban számukra is játékkeret. Egyhetes Flowba kerülünk az izgalmas tevékenykedtető feladványok kavalkádjában.

 

A kurzus tartalma:

Matekórák érdekesebbé tételéhez játékosítás sokféleségét, számos izgalmas, érdekes játékot ajánlok figyelmükbe.

A tehetséggondozás , versenyfelkészítés, matektáborok remek helyszínei az együttgondolkodásnak.  Ezekhez kap feladat ízelítőt a résztvevő.

  • Matek mindenhol.
  • Szórakoztató matematika: számolási trükkök
  • Az olló geometriája, átdarabolásos feladványok.
  • Hajtogatás: kocka hajtogatása szalagból
  • Egyensúly a libikókán.
  • Hányféleképpen?
  • Matematikai játékok: szórakoztatva tanítva
  • Egy kép többet ér, mint ezer szó.
  • Tevemódszer.
  • Skatulyaelv a hétköznapok matematikájában.
  • Bűvös négyzetek szerkesztése.
  • Táblázatos logika.
  • Memóriajáték a számelmélet témakörben.
  • Ujjszámolás.(ősrégi módszerek leporolva)
  • Számrendszerek eszközökkel modellezve.
  • Logikai szita  alkalmazása.
  • Utazás a kör körül.
  • Stratégiai játékokból győztesként.
  • Logikai készlet újragondolva: Hogyan lehet logikai készlettel Qvarto-t játszani?
  • Felvételi feladatok megoldásának hatékonyabbá tétele digitális eszközökkel.
  • Nem látjuk, de kitaláljuk prímtéglákkal.
  • Hatványozás számpiramisok.
  • Optikai illúziók, logikai játékok készítése.
  • Triovision és a Triovision Mester térlátásfejlesztő társasjáték kipróbálása.

 

A képzés célja, célkitűzései:

A résztvevő pedagógusok általános iskolás tanulóik matematikai neveléséhez kapnak gyakorlatias képzést, amelyet szervesen beépíthetnek játékos, élménypedagógiájukba.

Olyan problémamegoldó gondolkodás fejlesztését célzó ismeretek rendszerével bocsájtjuk útra a kurzuson résztvevőket, amelyekkel modern matematikai ismeretek birtokába juttathatják diákjaikat. Cél, hogy a kollégáik tudjanak játszani a matematika morzsáival ilyen- olyan dallamokon a diákok értelmi, lelki húrjain. Minél több pedagógus lássa a feladatok megoldása kapcsán a  fölcsillanó gyermeki szemeket. Gyakorlatközelebbi, a valós élet problémáihoz közelebb kerülő matematikaoktatás érdekesebb és fontosabb kell, hogy legyen a 21.századi diák számára.

 

Várható tanulási eredmények:


A résztvevők a kurzus végére megerősítést kapnak abban, hogy a tanulóink fejlesztése, tehetséggondozása, felzárkóztatása a legmotiválóbb úton a játékosítással, játékossággal, a tevékenykedtetéssel elengedhetetlen.
Jó gyakorlatok ismertetése, kipróbálása.

 

Célcsoport:

Általános iskola 3-8.osztályában tanító pedagógusoknak ajánlom, akik munkájuk során a tehetséggondozás területén a játék motiváló erejét elengedhetetlennek tartják. Hisznek abban ,hogy a diákjaikkal a matematika élményeken keresztül, tevékenykedtetéssel, pozitív megtapasztalásokkal megszerettethető és ehhez szívesen bővítik módszertani ismereteiket.

 

A kurzus trénere: Rácz Ildikó

A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges

A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)

A kurzus dátuma: 2025. augusztus 03-09.

A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország

A kurzus ára: 595 EUR

A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.

Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.

Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.