LOGIKALAND 2.0
a játékok bűvöletében
LETÖLTHETŐ KURZUSLEÍRÁS
„A matematika egyik forrása az ember játékos természete, és éppen ezért nemcsak tudomány a matematika, hanem művészet is.”
(Péter Rózsa)
Szeretettel várom egy hetes kurzusomra az általános iskola 3-8.osztályaiban matematika tanításával foglalkozó tanítókat/tanárokat!
A korábbi Logikaland kurzus elvégzése nem feltétele a 2.0-ás kurzusnak.
Természetesen örömmel látom a tavalyi lelkes csapatom résztvevőit is! Van még a tarsolyomban számukra is játékkeret. Egyhetes Flowba kerülünk az izgalmas tevékenykedtető feladványok kavalkádjában.
A kurzus tartalma:
Matekórák érdekesebbé tételéhez játékosítás sokféleségét, számos izgalmas, érdekes játékot ajánlok figyelmükbe.
A tehetséggondozás , versenyfelkészítés, matektáborok remek helyszínei az együttgondolkodásnak. Ezekhez kap feladat ízelítőt a résztvevő.
- Matek mindenhol.
- Szórakoztató matematika: számolási trükkök
- Az olló geometriája, átdarabolásos feladványok.
- Hajtogatás: kocka hajtogatása szalagból
- Egyensúly a libikókán.
- Hányféleképpen?
- Matematikai játékok: szórakoztatva tanítva
- Egy kép többet ér, mint ezer szó.
- Tevemódszer.
- Skatulyaelv a hétköznapok matematikájában.
- Bűvös négyzetek szerkesztése.
- Táblázatos logika.
- Memóriajáték a számelmélet témakörben.
- Ujjszámolás.(ősrégi módszerek leporolva)
- Számrendszerek eszközökkel modellezve.
- Logikai szita alkalmazása.
- Utazás a kör körül.
- Stratégiai játékokból győztesként.
- Logikai készlet újragondolva: Hogyan lehet logikai készlettel Qvarto-t játszani?
- Felvételi feladatok megoldásának hatékonyabbá tétele digitális eszközökkel.
- Nem látjuk, de kitaláljuk prímtéglákkal.
- Hatványozás számpiramisok.
- Optikai illúziók, logikai játékok készítése.
- Triovision és a Triovision Mester térlátásfejlesztő társasjáték kipróbálása.
A képzés célja, célkitűzései:
A résztvevő pedagógusok általános iskolás tanulóik matematikai neveléséhez kapnak gyakorlatias képzést, amelyet szervesen beépíthetnek játékos, élménypedagógiájukba.
Olyan problémamegoldó gondolkodás fejlesztését célzó ismeretek rendszerével bocsájtjuk útra a kurzuson résztvevőket, amelyekkel modern matematikai ismeretek birtokába juttathatják diákjaikat. Cél, hogy a kollégáik tudjanak játszani a matematika morzsáival ilyen- olyan dallamokon a diákok értelmi, lelki húrjain. Minél több pedagógus lássa a feladatok megoldása kapcsán a fölcsillanó gyermeki szemeket. Gyakorlatközelebbi, a valós élet problémáihoz közelebb kerülő matematikaoktatás érdekesebb és fontosabb kell, hogy legyen a 21.századi diák számára.
Várható tanulási eredmények:
A résztvevők a kurzus végére megerősítést kapnak abban, hogy a tanulóink fejlesztése, tehetséggondozása, felzárkóztatása a legmotiválóbb úton a játékosítással, játékossággal, a tevékenykedtetéssel elengedhetetlen.
Jó gyakorlatok ismertetése, kipróbálása.
Célcsoport:
Általános iskola 3-8.osztályában tanító pedagógusoknak ajánlom, akik munkájuk során a tehetséggondozás területén a játék motiváló erejét elengedhetetlennek tartják. Hisznek abban ,hogy a diákjaikkal a matematika élményeken keresztül, tevékenykedtetéssel, pozitív megtapasztalásokkal megszerettethető és ehhez szívesen bővítik módszertani ismereteiket.
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus dátuma: 2025. augusztus 03-09.
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus ára: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.
Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal