A matematikai tanulási nehézségek hatékony “kezelése”
avagy egy meg egy nem mindig kettő
A legtöbb emberből már a “matek” órák felemlítése is negatív érzelmeket vált ki. Ennek nagy valószínűséggel az az oka, hogy saját maguk az iskolai éveik alatt inkább negatív tapasztalatokat szereztek. Pedig életünknek nincs, vagy csak nagyon kevés olyan területe van, ahol nincs jelen valamilyen formában a matematika. Éppen ezért elengedhetetlenül fontos lenne a matematikai ismeretek megfelelő szintű elsajátítása és alkalmazása. Az utóbbi években azonban jelentősen megnőtt azon tanulók aránya, akik valamilyen fokú matematikai tanulási nehézséggel küzdenek.
A képzés célja, hogy olyan módszertani ismeretekkel bővítse a pedagógusok tudástárát, melyek segíthetnek a matematikai ismeretek elsajátítása területén megjelenő nehézségek megelőzésében, vagy a már kialakult matematikai nehézség tüneteinek enyhítésében.
A kurzus tartalma:
Egyre több gyermek küzd valamilyen tanulási problémával, egyre több gyermek számára különösen nagy kihívás a matematikai ismeretek, képességek elsajátítása, magasabb osztályfokon a megfelelő szintű alkalmazása. Ennek a kurzusnak a keretében a pedagógusok tudása olyan elméleti ismeretekkel bővülhet (a legújabb kutatási eredmények alapján), mint például a matematika tanulási nehézségek lehetséges okai, vagy azok a rizikó tényezők, melyek súlyosbíthatják vagy éppen enyhíthetik a gyermekeknél megjelenő tüneteket.
A hangsúlyosan gyakorlatorientált képzés során a pedagógusok megismerhetik a matematika tanulás területén megjelenő nehézségek preventív, a nehézség kialakulását megelőző, módszertani alapelveket, eszközöket, eljárásokat, valamint a már kialakult matematikai nehézségek, zavarok tüneteinek mérséklését célzó módszertani eszköztárba is bepillantást kaphatna.
A képzés célja, célkitűzései:
A matematika elsajátításához szükséges alapkészségek, -képességek és fejlesztési folyamatainak megismerése, A pedagógusok figyelmének fókuszálása azokra az ismereti és képességbeli sarokpontokra, melyek nem megfelelő elsajátíttatása áll a legtöbb esetben a matematikai tanulási problémák hátterében. Olyan hagyományos, illetve a mai kor elvárásainak is megfelelő fejlesztési eszközök, módszerek megismerése, melyek mindennapi használata megkönnyítheti mind a tanítás, mind a tanulás folyamatát.
A képzés további célja pedig annak a pedagógusi attitűdnek, szemléletnek a formálása, mely segíthet a nehézséggel küzdő tanulók személyiségben és/vagy magatartásában megjelenő másodlagos tünetegyüttesek kezelésében is.
Várható tanulási eredmények:
A pedagógusok képessé válnak a matematikai tanulási nehézséget mutató tanulókkal való hatékonyabb együttműködésre azáltal, hogy bővülnek elméleti ismereteik és sajátélményű tapasztalatot, jártasságot szerezhetnek a megismert módszerek gyakorlati alkalmazásában.
Célcsoport: Általános és középiskolai pedagógusok, gyógypedagógusok
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2025. július 27-augusztus 02.
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.
Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal