Az olvasási és (helyes)írási nehézségek hatékony “kezelése”
avagy nem lehet nehézség az olvasás-írási nehézség…
Napjainkban egyre több gyermek küzd megfelelő intellektus és iskoláztatás ellenére is tanulási nehézséggel. Különösen problematikus ez az olyan alap kulturtechnikai eszközök esetében, mint az olvasás és írás, helyesírás megfelelő szintű elsajátítása.
A képzés célja, hogy olyan módszertani ismeretekkel bővítse a pedagógusok tudástárát, melyek segíthetnek az olvasás-(helyes)írás területén megjelenő nehézségek megelőzésében, vagy a már kialakult olvasási-(helyes)írási nehézség tüneteinek enyhítésében.
A kurzus tartalma:
Napjainkban az egy osztályban tanuló gyermekek képességstruktúrája egyre nagyobb eltéréseket mutat. Egyre több gyermek küzd valamilyen tanulási problémával, egyre több gyermek számára különösen nagy kihívás az olvasás és írás elsajátítása, magasabb osztályfokon a megfelelő szintű alkalmazása. Ennek a kurzusnak a keretében a pedagógusok tudása olyan elméleti ismeretekkel bővülhet (a legújabb kutatási eredmények alapján), mint például a nehézségek lehetséges okai, vagy azok a rizikó tényezők, melyek súlyosbíthatják vagy éppen enyhíthetik a gyermeknél megjelenő tüneteket.
A hangsúlyosan gyakorlatorientált képzés során a pedagógusok megismerhetik az olvasás-(helyes)írás területén megjelenő nehézségek preventív, a nehézség kialakulását megelőző, módszertani alapelveket, eszközöket, eljárásokat, valamint a már kialakult olvasási-(helyes)írási zavarok tüneteinek mérséklését célzó módszertani eszköztárba is bepillantást kaphatnak.
A képzés végére olyan módszertani ismeretekkel gazdagodhatnak a résztvevők, mely módszerek korosztálytól, osztályfoktól függetlenül sikeresen alkalmazhatók a mindennapokban.
A képzés célja, célkitűzései:
A képzés célja olyan elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítása, melyeknek a hétköznapi oktató-nevelő folyamatokba való beépítésével a pedagógusok hatékonyabban tudnak az olvasási-(helyes)írási nehézségekkel küzdő tanulókkal együttműködni.
A képzés további célja pedig annak a pedagógusi attitűdnek, szemléletnek a formálása, mely segíthet a nehézséggel küzdő tanulók személyiségben és/vagy magatartásában megjelenő másodlagos tünetegyüttesek kezelésében is.
Várható tanulási eredmények:
A pedagógusok képessé válnak az olvasási-(helyes)írási nehézséget mutató tanulókkal való hatékonyabb együttműködésre azáltal, hogy bővülnek elméleti ismereteik és sajátélményű tapasztalatot, jártasságot szerezhetnek a megismert módszerek gyakorlati alkalmazásában.
Célcsoport: Általános és középiskolai pedagógusok, gyógypedagógusok
A kurzus időtartama: 35 tanóra (7 nap)
A kurzus nyelve: magyar, a kurzus elvégzéséhez min. B2 nyelvtudás szükséges
A kurzus helyszíne: Rovinj, Horvátország
A kurzus időpontja: 2025. július 20-26.
A kurzus díja: 595 EUR
A kurzusdíj magában foglalja a kurzust, az Europass igazolást, az Erasmus+ dokumentációt (akinek szükséges), welcome ebédet vagy vacsorát, valamint egy kulturális programot.
Igényelhető források: Az Erasmus+ program keretében minden mobilitási költséget /utazási költség, tanfolyami díjak, szállás, megélhetési költségek/ az ösztöndíj fedez.
Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.
Tanártovábbképzés külföldön - pályázattal